به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سعید نمکی روز شنبه در مراسم افتتاح بیمارستان جدید پاوه با تاکید بر اینکه برای توسعه عدالت در بخش سلامت باید در نقاط کم برخوردار و مرزی اقدام به سرمایه گذاری کنیم که افتتاح بیمارستان شهر مرزی پاوه در این راستا می باشد.

او گفت: در دولت دکتر رروحانی در حوزه توسعه زیرساختهای نظام سلامت، رسیدگی به بیماران خاص و کاهش پرداخت از جیب مردم کارهای بزرگی انجام شده است که قابل تقدیر می باشد.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افزود: بعد از انقلاب شاهد دستاوردهای بزرگی در حوزه سلامت در کشور بودیم که از آن جمله می توان به کاهش مرگ و میر زنان و کودکان، کاهش بیماری های واگیردار اشاره کرد و امروز نیز شاهد کنترل بیماری های غیر واگیردار در کشور هستیم.

وی به موفقیت وزارت بهداشت در اجرای طرح کنترل فشار خون اشاره کرد و گفت: دبیرکل سازمان جهانی بهداشت این دستاورد بزرگ و مهم را در شرایط تحریم به رهبر معظم انقلاب اسلامی تبریک گفت.

نمکی در ادامه از اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان پاوه خبر داد و گفت: پیگیر توسعه ساختمان های بهداشتی و درمانی، اختصاص نیروی متخصص مورد نیاز و تامین نیروی انسانی بیمارستان پاوه هستم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین اعلام کرد، هیات دولت پیگیر بحث ثبت جهانی منطقه اورامانات است و همچنین بحث اشتغال در مناطق مرزی استان کرمانشاه را پیگیری می کنم.
 بیمارستان پاوه در زمینی به مساحت ۸ هزار و ۶۰۰ متر مربع امروز با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در پنج طبقه به بهره برداری رسید.
برای ساخت این بیمارستان ۴۵ میلیارد تومان و خرید تجهیزات آن نیز ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
شهرستان پاوه با ۵۸ هزار نفر جمیعت در ۱۱۲ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

۸۰۶۶/۳۰۳۳   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.