استاندار کرمانشاه خواستار استفاده از ظرفیت های بالای کشاورزی استان بویژه در حوزه طرح گرمسیری برای ایجاد اشتغال جوانان شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان که امروز(10 مرداد)برگزار شد، مهمترین موضوع حوزه جوانان استان را اشتغال آنان دانست و اظهار کرد: اگر بدنبال حل مشکل اشتغال جوانان نباشیم، به یک نگرانی جدی در استان تبدیل خواهد شد.

وی کشاورزی را یکی از ظرفیت های خوب در کرمانشاه جهت ایجاد اشتغال برای جوانان دانست و گفت: در شهرستان های قصرشیرین و سرپلذهاب که طرح گرمسیری را نیز در آنها درحال اجرا داریم، می توانیم بخش هایی از زمین های کشاورزی این طرح را به جوانانی که در حوزه کشاورزی فارغ التحصیل شده اند واگذار کنیم.

بازوند تاکید کرد: طرح های گلخانه ای نیز فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال جوانان است تا فارغ التحصیلان این حوزه در آن مشغول به فعالیت شوند.

استاندار کرمانشاه گفت:  توافقی با کمیته امداد داشتیم تا دو هزار شغل برای جوانان کرمانشاهی با تسهیلات چهاردرصد ایجاد کند که اکنون با تغییر در ریاست کمیته امداد کشور باید دوباره پیگیر اجرایی شدن این طرح باشیم.

وی در ادامه باتاکید براینکه همه مدیران دستگاه های اجرایی موظفند اشتغال جوانان را به عنوان یک اولویت در دستورکار قرار دهند، اعلام کرد: هر دستگاهی بنا به حوزه ای که متولی آن است، باید برنامه ای برای اشتغال جوانان داشته باشد.

بازوند تاکید کرد: براین اساس نیازمند تدوین برنامه ای هستیم که در آن وظیفه هر دستگاه برای ایجاد اشتغال جوانان مشخص شده باشد که این برنامه تا نشست آتی ستاد ساماندهی امور جوانان باید آماده شود تا آن را تصویب کنیم.

وی در ادامه بابیان اینکه باید چالش های حوزه جوانان را احصاء و آنها را در ستاد ساماندهی مورد بررسی قرار دهیم، عنوان کرد: باید بدانیم چالش های پیش روی اشتغال، ازدواج، وضعیت تمایل جوانان به کار و ... در استان به چه شکل است تا برای رفع آنها چاره ای بیندیشیم.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار پررنگ شدن نقش سمن ها در حوزه اشتغال شد و گفت: این نهادهای مردمی باید زمینه و بستری را در جامعه فراهم کنند که جوانان کار را تنها منحصر به شغل دولتی ندانند، بلکه با استفاده از تسهیلات خوبی که در حوزه کارآفرینی به جوانان داده می شود، خوداشتغالی داشته باشند.

وی در ادامه به در پیش بودن هفته ازدواج هم اشاره ای کرد و خواستار برطرف کردن موانع پیش روی پرداخت تسهیلات ازدواج به زوجین جوان در استان شد.

بازوند در بخش دیگری از سخنانش درخصوص میزبانی کرمانشاه در برگزاری دو رشته از المپیاد بزرگ استعدادهای برتر ورزشی کشور گفت: دستگاه های عضو ستاد برگزاری این مسابقات هماهنگی های لازم را جهت اجرای مطلوب آن داشته باشند.

وی در پایان رشد حوزه ورزش استان در سال گذشته را خوب ارزیابی کرد و افزود: درحال حاضر هم شاهد برگزاری برنامه های خوبی در حوزه ورزش استان هستیم که امیدواریم ادامه دار باشند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.