مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از استقبال خوب کودکان و نوجوانان کرمانشاهی برای حضور در کارگاه های مهارتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، مهناز فتاحی در جمع خبرنگاران از کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان فردای کشور یاد کرد و افزود: کانون پرورشی در تلاش است تا به طور غیرمستقیم آموزش‌های لازم برای زندگی در آینده را به کودکان و نوجوانان بدهد.

فتاحی با اشاره به سمت و سو گرفتن برنامه‌های کانون به سمت برپایی کارگاه های مهارتی اظهار کرد: شاهد استقبال خیلی خوب کودکان و نوجوانان از این نوع کارگاه ها هستیم، لذا به دنبال توسعه برگزاری این نوع کارگاه ها هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه سپس با اشاره به تعامل کانون پرورشی با پلیس، محیط زیست، کارشناسان بهداشت و ... در سطح استان گفت: در تلاشیم تا همه ادارات را وارد حوزه کاری کودکان و نوجوانان کنیم تا با توانمند کردن کودکان و نوجوانان در آینده شهروندانی توانا و موفق داشته باشیم.

 فتاحی در ادامه با اشاره به راه اندازی سینما کانون برای اولین بار در استان افزود: در این سینما تلاش می شود تا فیلم های مرتبط با حوزه کودکان و نوجوانان به نمایش درآید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: از مهرماه امسال دانش آموزان برای دیدن فیلم های متناسب با رده سنی خود به سینمای کانون بیایند.


 دعوت از علاقمندان برای شرکت در جشنواره بین المللی قصه گویی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی با شعار "آینده ساختنی است" در آذر ماه امسال، از همه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان خواست تا قصه های خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کنند.

 فتاحی با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو بخش فیلم های کوتاه ۹۰ ثانیه ای و بخش فیلم های ۱۵ دقیقه ای، گفت: علاقمندان می توانند برای ثبت‌نام و بارگذاری فیلم قصه‌های خود به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.

فتاحی ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را در بخش فیلم های کوتاه 15 دقیقه ای تا هفدهم شهریورماه و در بخش فیلم های کوتاه ۹۰ ثانیه ای تا دهم مهرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند

وی اضافه کرد: علاقندان می‌توانند در سه رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، ۱۸ سال به بالا و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در این جشنواره شرکت کنند.

فتاحی هدف از برگزاری جشنواره قصه گویی را ترویج فرهنگ قصه و قصه گویی عنوان کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری امیر سرلشکر حسین ادبیان از فرماندهان شاخص استان افزود: تلاش خواهیم کرد تا اولین قصه مربوط به جشنواره قصه گویی امسال از زبان مادر شهید ادبیان نوشته شود.

مهرواره کشوری نیایش درکرمانشاه برگزار می شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به برگزاری ششمین مهرواره کشوری نیایش در استان کرمانشاه پس از دومین سالگرد زلزله، افزود: در این مهرواره شادپیمایی عروسک‌ها را تحت عنوان کاروان مهربانی و شادی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مهرواره نیایش برنامه دائمی استان کرمانشاه خواهد بود که هر سال به یاد درگذشتگان این فاجعه بزرگ در استان برگزار خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: در سال‌های آینده بتوانیم از کشورهای دیگر برای برگزاری این مهرواره مهمان داشته باشیم.

فتاحی سپس اشاره‌ای هم به مرگ ۱۲ نفر از اعضای خوب کانون در شهرستان های زلزله زده استان کرمانشاه در جریان زلزله داشت و افزود:  به این منظور اولین کتاب کودک و نوجوان با موضوع زلزله با نام "زانا" را که مربوط به داستان زندگی یکی از کودکان زلزله زده است، نوشته ام.

وی ادامه داد: این کتاب نوشته شده و بعد از چاپ، امسال و یا سال آینده رونمایی خواهد شد.

برگزاری ویژه برنامه پویش گرم کتاب در بیستون

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در ادامه به راه افتادن پویش فصل گرم کتاب در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در قالب این برنامه مربیان کانون پرورش فکری با حضور در پارک ها و مناطق محروم کودکان و نوجوانان را با کتاب و کتابخوانی آشنا می کنند.

وی با بیان اینکه پویش فصل گرم کتاب تاکنون در پارک معلم شهر کرمانشاه، شهرستان های کنگاور و سنقروکلیایی به اجرای برنامه پرداخته، افزود: این برنامه فردا (یازدهم مرداد )در مجموعه جهانی بیستون با عنوان کتاب و کتیبه  و با محوریت ترویج کتاب و کتابخوانی به اجرای برنامه برای علاقمندان خواهد پرداخت.


 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.