فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش گفت: چهره واقعی شهید ادبیان در جامعه ناشناخته مانده است.

 به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، امیر فرهاد آریانفر امروز (9 مرداد) در نشست خبری معرفی شهید شاخص ملی شهید "حسین ادبیان"  با بیان اینکه این روزها کرمانشاهیان میزبان پیکر شهید سرلشکر ادبیان هستند، اظهار کرد: شهید ادبیان یکی از شهدای شاخص استان کرمانشاه است که پیکر مطهر ایشان پس از ۳۸ سال تفحص و شناسایی شده است.

 آریانفر با اشاره به نقش بی بدیل و کلیدی شهید ادبیان در جریان مبارزات زمان طاغوت، تاکید کرد: آنچه در وصف این شهید والامقام در باب ایثارگری و پایمردی هایش گفته شده نتوانسته چهره واقعی این شهید را به جامعه بشناساند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب ارتش در ادامه با بیان اینکه شهید ادبیان از نظر شجاعت و دلاوری در صحنه کارزار زبانزد بوده، گفت: ایشان از نظر جایگاه مقامشان کم از جایگاه شهید صیاد شیرازی ندارد.

آریانفر با بیان اینکه شهید ادبیان از نظر نبوغ نظامی سرآمد بوده و یکی از افتخارات استان کرمانشاه به شمار می رود، تأکید کرد: شهید ادبیان برای مردم ناشناخته مانده است.

وی تاکید کرد: ایشان هیچ هراسی از مرگ نداشته و خودشان در عملیاتها میدان داری می کردند و پایمردی های این شهید والامقام همواره سرمشق و الگوی رزمندگان در طول سال های دفاع مقدس بوده است.

آریانفر در ادامه اشاره ای هم به زندگی نامه شهید ادبیان داشت و افزود: ایشان سال 1351 در آزمون ورودی دانشکده افسری با نمره بالا قبول و در سال 1354 از این دانشکده فارغ التحصیل شد و به دلیل ارتباط تنگاتنگی که خانواده شان با مراجع و علمای بزرگی از قبیل شهید آیت الله اشرفی اصفهانی داشتند، روحیات مبارزه با طاغوت در این شهید والامقام به طور بارز دیده می شد.

 آریانفر بیان اینکه شهید ادبیان همواره تحت تعقیب ساواک قرار داشت و در بحبوحه انقلاب در بند زندان طاغوت افتاد، گفت: شاید اگر پیروزی انقلاب اسلامی صورت نمی‌گرفت این شهید والامقام در همان زمان در زندانهای ساواک به مقام شامخ شهادت نائل می‌آمد.

 آریانفر ادامه داد: شهید ادبیان با پیروزی انقلاب اسلامی از بند رژیم طاغوت خارج شده و به سر و سامان دادن نیروهای نظامی مشغول شد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب ارتش با اشاره به نقش کلیدی شهید ادبیان در جریان عملیات های مختلف، تصریح کرد: ایشان در مواردی مثل غائله پاوه حضور فعال داشتند.

وی تأکید کرد: شهادت، پایمردی و حضور پر قدرت شهید ادبیان و همرزمانش در جریان غائله پاوه با فرمان امام(ره) منجر به خاتمه محاصره پاوه شد.

وی در ادامه با اشاره به حضور پررنگ شهید ادبیان در جریان غائله سقز متعاقب غائله پاوه تصریح کرد: ایشان به طور مستقیم  در جریان آزادسازی شهر سقز فعالیت داشتند، بگونه‌ای که خودشان سوار بر تانک شده و با از بین بردن مانع که پل فلزی موجود در شهر بود، این شهر را آزاد کرد.

 وی با اشاره به پایمردی این شهید والامقام در جریان سال‌های دفاع مقدس تصریح کرد: با شروع رسمی جنگ، ایشان در دشت ذهاب حضور داشته و همواره با تفکر شهادت طلبانه به دفاع از کیان ایران اسلامی پرداختند.

آریانفر با اشاره به نقش شهید ادبیان در آزادسازی ارتفاعات بازی دراز ادامه داد: شهید ادبیان در جریان طرح‌ریزی عملیات آزادسازی بازی دراز به طور مستقیم مشارکت داشتند، به نحوی که در این عملیات ایشان به همراه ۶۰ نفر از همرزمانشان با علم به اینکه دشمن در این منطقه به همراه نیروهایش حضور پررنگی داشت، شرکت کردند.

 وی با اشاره به رشادت ها و پایمردی های این شهید والامقام در جریان عملیات غرور آفرین بازی دراز، از این عملیات به عنوان یک عملیات پر افتخار در تاریخ دفاع مقدس یاد کرد و ادامه داد: در جریان عملیات بازی دراز شهید ادبیان به همراه همرزمانشان با چهار فروند بالگرد در بلندترین ارتفاعات بازی دراز فرود آمده و صحنه هایی از کربلای خمینی(ره) را به نمایش گذاشتند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب ارتش تأکید کرد: ایشان در این عملیات به همراه همرزمانشان تا آخرین فشنگ در راه دفاع از ایران اسلامی به مبارزه با دشمن پرداختند و در نهایت در همین عملیات به تاسی از فرهنگ عاشورا به مقام شامخ شهادت نائل آمد.

آریانفر با بیان اینکه شهید ادبیان در دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۰ به مقام شامخ شهادت رسید، گفت: ایشان و شهید شیرودی به فاصله چند روز در جریان آزادسازی ارتفاعات بازی دراز به شهادت رسیدند که مقام معظم رهبری در وصف این دو شهید والامقام در نماز جمعه سخنرانی کردند و از آنها به عنوان قهرمانان ملی یاد کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب ارتش در ادامه با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های مراسم بزرگداشت این شهید والامقام در کرمانشاه، افزود: مراسم وداع با این شهید والامقام بعد از نماز مغرب و عشای امشب (9 مرداد) در گلزار شهدای کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم تشییع شهید سرلشکر حسین ادبیان راس ساعت هشت و نیم روز پنجشنبه (دهم مرداد) از مقابل مسجد جامع کرمانشاه آغاز و تا میدان آزادی ادامه پیدا خواهد کرد و سپس پیکر این شهید والامقام در گلزار شهدای شهر کرمانشاه به خاک سپرده خواهد شد.

ارشد نظامی ارتش در رب کشور از مردم قدرشناس و ولایتمدار استان کرمانشاه برای حضور پرشور در مراسم تشییع شهید ادبیان دعوت کرد و افزود: قطعاً مردم مومن و انقلابی کرمانشاه قدر قهرمانان خود را می دانند و در این مراسم حضور پرشور خواهند داشت.

آریانفر تاکید کرد: حضور پرشور مردم در مراسم بزرگداشت شهید ادبیان می‌تواند چهره قهرمان پروری استان کرمانشاه را به همگان نشان دهد.

 وی  در ادامه آرامش، اقتدار و سربلندی امروز ایران اسلامی را مدیون خون شهدا عنوان کرد و افزود: شهدا با تأسی از فرهنگ عاشورایی توانستند عزت و افتخار فعلی را برای ما به ارمغان آورند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب ارتش در پایان از برنامه‌ریزی برای ساخت یک یادمان در موقعیت شهادت این شهید والامقام در ارتفاعات بازی دراز خبر داد و گفت: قطعاً یادمانی در شأن ایشان برای حضور کاروان های راهیان نور ساخته خواهد شد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.