خلیل حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش هشت درصد کاهش و از حیث وزن یک درصد رشد داشته است.

او گفت: ۴۲۰ میلیون دلار با وزن ۹۴۴ هزار تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش یک درصد افزایش و از حیث وزن نیز هشت درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۳۳۸ میلیون دلار کالا با وزن ۷۷۲ هزارتن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن سه درصد افزایش  و از حیث ارزش ۲۸ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرد، هندوانه تازه، میله های آهنی یا فولادی گرم نوردشده، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، انواع بستنی حتی دارای کاکائو، پنیر ، کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر  هشت هزار فوت مکعب در دقیقه ذکر کرد.

حیدری همچنین،آهن یا فولاد تخت نوردشده باپهنای حداقل mm۶۰۰ آبکاری شده یا اندودشده با روی، خربزه، کیسه پلاستیکی، دوغ، کود اوره، ماست، رب گوجه فرنگی، بیسکویت هایی که به آنها مواد شیرین کننده افزوده انده و ظروف ملامین را از دیگر اقلام صادراتی ذکر کرد و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.

وی مجموع اقلام صادراتی  اظهار شده در این مدت از گمرکات استان کرمانشاه را ۵۳۴ نوع کالا عنوان نمود و گفت: در چهار ماه سپری شده از سال جاری در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۲۱ کشور صادرات قطعی انجام شده است.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می‌دهد.

۳۰۳۳/‏۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.