به گزارش ایرنا؛ جهانبخش حیدری روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی با اعضای سازمان های مردم نهاد این شهرستان در سرسرای اجتماعات فرمانداری با بیان اینکه امروز جامعه با طیفی از تهدیدات فرهنگی، هویتی و اجتماعی مواجه است، افزود: دولت بدون مشارکت آحاد جامعه و نقش آفرینی نهادهای مدنی از جمله سازمان های مردم نهاد در مقابله با آسیب های اجتماعی نمی تواند به طور مستقل از توفیق کافی برخوردار باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید مبارزه ریشه ای با هرگونه آسیب اجتماعی کرد، گفت: با هدف ترویج و نشر عنصر آگاهی و همچنین سلامت و پایداری در محیط زیست و صیانت از سرمایه های منابع طبیعی، آن را به متن جامعه برد تا در این راستا از ظرفیت فکری و فرهنگی مردم بهره جست.

فرماندار اسلام آبادغرب در ادامه نقش سمن ها را در اجتماعی کردن این پیشگیری و مقابله را محوری و مهم دانست و از آنها خواست در این زمینه با برنامه ریزی و تلاش مضاعف کوشا باشند.

حیدری از سازمان های مردم نهاد خواست در انگیزش و کنش اجتماعی و تولید مسئولیت آگاهانه در افکار و رفتار آحاد اجتماع نقش ویژه و اساسی خود را به نمایش بگذارند و با نگاه توام با تخصص و بهره گیری از تجربیات گذشته با تدوین برنامه های هدفمند،کارامد و اثربخش و متناسب با فضای محیطی و شرایط جاری حاکم بر جامعه به سوی اهداف متعالی آینده حرکت کنند.

وی همچنین توانمندی در ساختار تشکیلات سمن ها و همچنین استفاده از نیروهای عالم و متخصص را خواستار شد.

در ادامه نمایندگان سمن ها مباحثی در ارتباط با  فعالیت ها، نحوه ارتباط با دستگاه های اداری و همکاری و حمایت سازمان های دولتی برای تقویت بیشتر آنها، فضای مکانی برای فعالیت تجلیل از بزرگان را مطرح کردند و در پایان مقرر شد دبیرخانه ای به منظور انسجام و همکاری بیشتر سمن ها با پیگیری خود آنها شکل گرفته و فعالیت ها و امور آنان را هماهنگ و پیگیری نمایند.

شهرستان اسلام آبادغرب با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه قرار دارد.
۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.