به گزارش خبرنگار ایرنا، بهزاد باباخانی روز یکشنبه  در نشست شورای توسعه شرق و غرب که به ریاست استاندار در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، از تقویت و کنترل مرزها، بهسازی راه اصلی جوانرود به شیخ صله، احداث زیرساخت‌های بازارچه مرزی سومار، احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی آب برای ثلاث باباجانی، آبرسانی به شهر کرندغرب، آبرسانی به گیلانغرب و پروژه‌های راه، احداث راه گیلانغرب به سومار، تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین، تکمیل راه آهن غرب کشور، تقویت امنیتی و انتظامی(پایش تصویری)، به عنوان این پروژه های تصویب شده یاد کرد.

 وی اظهار داشت: شهرستان های سرپل ذهاب، دالاهو، قصرشیرین، پاوه، جوانرود، روانسر، ثلاث باباجانی و گیلانغرب از جمله هشت شهرستان محروم و مرزی است که در این طرح گنجانده شده است.

 باباخانی از  بیمه ۱۰۰ درصدی در برابر حوادث امنیتی، نرخ صفر مالیاتی، تخفیف ۵۰ درصدی نرخ سود تسهیلات، افزایش اختیارات بانکی استان‌ها برای پرداخت تسهیلات ارزی تا سقف ۲۰ میلیون دلار و ریالی تا سقف ۳۰ میلیارد تومان و غیره به عنوان بخشی از مزایا و معافیت ها برای سرمایه گذاران در این طرح یاد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز با تاکید براینکه توسعه فرهنگی باید در پروژه های توسعه پایدار گنجانده شود، به ضرورت راه اندازی مجدد مرکز صدا و سیمای قصرشیرین تاکید کرد.

بهرام فاضلی با بیان اینکه راه اندازی این پروژه علاوه بر توسعه فرهنگ، توسعه اقتصادی را به همراه دارد، ادامه داد: این مرکز سالهاست که راکد و غیرفعال باقی مانده که راه اندازی مجدد آن خواسته مردمان این منطقه است.

فاضلی با اشاره به هم مرز بودن قصرشیرین با کشور عراق افزود: فعالیت این مرکز با ۲ گویش کردی و فارسی برای این کشور هم مرز نیز تاثیرگذار است و برای همگان محبوبیت خواهد یافت.

۷۴۶۰/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.