معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر رشد متوازن فرهنگی تمام استانها، گفت: در حال حاضر بیش از 70 درصد بودجه فرهنگی این وزارتخانه، خارج از تهران هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس «فرهنگی و هنری» ایسنا منطقه کرمانشاه، عبدالهادی فقیهی زاده در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه که امروز(25 تیر) در محل تالار وحدت برگزار شد، کرمانشاه را یکی از غنی ترین منابع فرهنگی جهان عنوان کرد و افزود: این استان به واقع یکی ازنمادهای تنوع فرهنگی در جهان محسوب می شود که آثاری از سده‌ها و هزاره های مختلف در خود دارد.

وی افزود: وجود این آمیختگی فرهنگی که در طول زمان در این استان میان اقوام مختلف ایجاد شده، مدیریت فرهنگی آن را بسیار دشوار کرده و تنها کسی دراین مسیر موفق است که بتواند برخوداری از تمام این ظرفیت را اولویت کار خود قرار دهد.

این مسئول تصریح کرد: کسی دراین مسیر موفق است که خود تنوع فرهنگی را از نزدیک چشیده و در چنین تنوع فرهنگی رشد کرده باشد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در میان علایق و سلایق گوناگون سفید و سیاه کامل وجود ندارد، گفت: در عرصه فرهنگی همه چیز خاکستری است و باید از ظرفیت متنوع موجود بهره برد.

فقیهی زاده به سرمایه های فرهنگی بسیار این استان اشاره کرد وافزود: باید بتوانیم این سرمایه ها را به درستی شناخته و به نسل بعد منتقل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به انتقاد برخی از هنرمندان و قشر فرهنگی استان کرمانشاه نسبت به توزیع نامتوازان اعتبارات فرهنگی کشور گفت: در حال حاضر برخلاف آنچه که گفته می شود، بیش از 70 درصد اعتبارات فرهنگی وزارت ارشاد در خارج از تهران هزینه می شود و تمام تلاش ما این است که استان ها متوازن دیده شوند.

 در این مراسم بهرام فاضلی زاد به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه معرفی و از خدمات رحیم جعفری قدردانی شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.