معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه گفت: بزرگترین معروف‌ها تلاش مضاعف مدیران برای رسیدگی به امور مردم است.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، جعفر همتی در گردهمایی اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر استان که امروز(23 خرداد) در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه برگزارشد، از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو واجب فراموش شده یاد کرد و با بیان اینکه در جامعه نسبت به مقوله امر به معروف و نهی از منکر سستی و رخوت احساس می‌شود، گفت: تذکر لسانی را خیلی در سطح جامعه نمی بینیم.
همتی با بیان اینکه صدها منکر داریم که حجاب فقط یکی از آنها است، گفت: چرا تا صحبت از امر به معروف و نهی از منکر می شود، سریع به سراغ حجاب می‌رویم.
وی اشاره ای هم به وضعیت کنونی حجاب در سطح جامعه داشت و افزود: زمانی در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب بیرون آمدن یک تار موی زنان حمل بر بدحجابی می شد، اما امروز در اثر بی توجهی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر در موضوع حجاب، وضعیت حجاب در برخی از جاها مثل تهران قابل تحمل نیست.
همتی اشاره ای هم به مقوله حجاب در ادارات استان کرمانشاه داشت و افزود: حجاب خواهران در ادارات قابل قبول است، هرچند در برخی شرکت ها و موسسات خصوصی نیاز به تذکرات خصوصی احساس می شود. 
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه مدیران کل مسئولین امر به معروف و نهی از منکر در ادارات هستند، گفت: مدیران باید از امکانات و اختیارات خود برای احیای امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه اجرای این فرایض نباید تنها محدود به اجرای نهی از منکر شود، ادامه داد: مدیران باید کارمندان خوب را تشویق کرده و از این طریق برای نهادینه کردن امر به معروف بکوشند.
همتی اضافه کرد: بزرگترین معروف‌ها این است که مدیران و کارکنان ادارات برای رسیدگی به امور مردم تلاش مضاعف داشته باشند. 
همتی ادامه داد: در ادارات خیلی منکرات داریم که باید به آنها توجه کنیم که از جمله آنها می توان به دیر آمدن و زود رفتن کارکنان ادارات، تبعیض بین کارکنان ادارات، عدم رسیدگی به کار ارباب رجوع و ... اشاره کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همه ساله جزو استان های برتر کشور است، ابراز امیدواری کرد: روزی فرا برسد که همه مردم جامعه آمران به معروف و ناهیان از منکر باشند.
 در ادامه این مراسم که با حمل پرچم رضوی توسط خادمان آستان قدس رضوی همراه بود، از تعدادی از پزشکان  پرتلاش بسیج جامعه پزشکی استان تقدیر شد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.