معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به طرح ریزی چهار راهکار اقتصادی برای کاهش تورم استان، گفت: با اجرای کامل این راهکارها کرمانشاه به یکی از ارزانترین استان های کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس «اقتصادی» ایسنامنطقه کرمانشاه، هدایت حاتمی در جلسه امروز (22 تیر) شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه تمام موضوعات و شاخص های اقتصادی در هر جامعه ای باید بصورت هماهنگ و همزمان پیگیری شود، گفت: در همین راستا استاندار کرمانشاه از زمان ورود به استان بهبود سه شاخص بیکاری، تورم و فضای کسب و کار را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به رتبه اول استان در بحث نرخ تورم در دو سال منتهی به مرداد سال 97 گفت: متاسفانه این امر برای استانی که سرانه درآمدی پایین داشته و بیکاری آن نیز در رتبه اول قرار داشت، موجب شده بود تا قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و مردم دچار مشکلات متعدد اقتصادی شوند.

حاتمی با بیان اینکه منطقه غرب کشور گرانترین منطقه کشور است، گفت: استان نیز از این تاثیرات منطقه ای بی بهره نبود و یکی از عوامل افزایش تورم تحت تاثیر تورم منطقه ای بود.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری ها و انجام برخی اقدامات توانستیم نرخ تورم را در چند ماه گذشته کنترل کرده و سیر آن را کاهشی کنیم و در حال حاضر طی 9 ماه گذشته استان کرمانشاه از رتبه اول تورم به رتبه هجدهم رسیده که جهش خوبی محسوب می شود.

به گفته معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه این میزان کاهش نرخ تورم مرهون انجام برخی اقدامات از جمله کنترل قیمت برخی خدمات با همکاری صنوف، توزیع کالا در میان حاشیه شهرها و اقشار آسیب پذیر، ایجاد یکپارچگی در نظام توزیع استان و استفاده از ظرفیت فروشگاه های زنجیره ای در نظام توزیع است.

وی افزود: در حال حاضر هم چهار دستور کار در دست اقدام است که اگر آنها را به ثمر برسانیم میتوانیم به یکی از ارزانترین استان های کشور تبدیل شویم.

وی واگذاری کشتارگاه را یکی از این اقدامات عنوان کرد وافزود: گوشت کالای مصرفی جدی استان است و با وجود اینکه قطب تولید گوشت هستیم، اما قیمت گوشت عرضه شده در قصابی‌ها در استان 10 تا 15 درصد از میانگین کشوری بالاتر است و برای همین واگذاری کشتارگاه در دستور کار قرار دارد.

حاتمی از راه اندازی هشت مرکز خرید میوه و تره بار به عنوان راهکار دیگر خبر داد و افزود: میوه نیز یکی دیگر از اقلام جدی مصرفی استان است که راه اندازی مراکز خرید جدید می تواند تاثیر بسیاری در کاهش قیمت این محصول داشته باشد.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه گرفتن امتیاز از فروشگاه های زنجیره ای را راهکار دیگر در این زمینه عنوان کرد وافزود: در حال حاضر 100 فروشگاه زنجیره ای در استان داریم که می تواننند تخفیفات بیشتری نسبت به استان های دیگر در بحث فروش محصولاتشان بدهند.

حاتمی بالابردن مصرف کالاهای تولیدی استان را هم راهکار نهایی در این زمینه عنوان کرد و افزود: وقتی کالای مصرفی را از واحدهای تولیدی خودمان خریداری کنیم، قطعا ارزانتر به دست مصرف کننده می رسد.

وی تاکید کرد: معتقدیم باهمین چهار راهکار میت وانیم کرمانشاه را به یکی از ارزانترین استان های کشور تبدیل کنیم.

کرمانشاه جایگاه اول بیکاری را واگذار کرد

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به سیر کاهشی بیکاری در استان گفت: استان همواره در رتبه اول بیکاری قرار داشت، اما با پیگیری های مجدانه استاندار و اتخاذ راهکاری مناسب در این زمینه توانستیم نرخ بیکاری را به رتبه پنجم کشور برسانیم، هرچند که نرخ 14.7 درصدی در بهار امسال که فصل کار محسوب می شود باز هم زیاد است و باید تلاش ها برای کاهش هرچه بیشتر نرخ بیکاری استان مضاعف شود.

استان بیست و دوم به لحاظ بهبود فضای کسب و کار هستیم

حاتمی از بهبود فضای کار به عنوان سومین شاخص اقتصادی بهبود یافته استان یاد کرد و افزود: تا سال گذشته کرمانشاه در رتبه آخر کشور به لحاظ بهبود فضای کسب و کار قرار داشت و مفهوم این شاخص این است که کرمانشاه بدترین فضا را برای فعالیت فعالان اقتصادی دارد.

وی افزود: خوشخبتانه با تاکید و پگیری استاندار این شاخص نیز بهبود چشمگیری داشته و کرمانشاه با 9 پله صعود در بهار امسال به رتبه 22 کشوری رسیده است.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با ادامه برنامه ریزی ها و راهکارهای طرح ریزی شده بتوان روند بهبود شاخص های اقتصادی استان را ادامه دار کرد.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.