مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه به پایانه صادرات آبزیان نیاز دارد، گفت: باید از سرمایه گذاران برای احداث این پایانه حمایت شود.
 سیدفرزاد افضلی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه با اشاره به نبود پایانه صادرات آبزیان در استان کرمانشاه اظهار کرد: در تلاشیم تا پایانه صادرات آبزیان را در شهرستان قصرشیرین راه اندازی کنیم، زیرا هرچه این پایانه به مرز نزدیک تر باشد، بهتر است.
وی با اشاره به تهیه طرح توجیهی احداث پایانه صادرات آبزیان در اداره کل شیلات استان کرمانشاه، افزود: این طرح در کارگروه های مختلف توسعه آبزیان، اقتصاد مقاومتی و... به عنوان یک پروژه موفق و حائز اهمیت مطرح و مصوب شده است.
مدیرکل شیلات کرمانشاه ادامه داد: دو سرمایه گذار هم در این راستا معرفی شده اند که هر دو هم پرورش دهنده و هم صادرکننده  آبزیان بوده اند.
وی با بیان اینکه باید از سرمایه‌گذاران برای احداث این پایانه صادراتی حمایت شود، تاکید کرد: برای احداث این پایانه صادراتی باید زمین و زیرساخت‌های لازم تهیه و تسهیلات مورد نیاز نیز در اختیار سرمایه گذار قرار بگیرد.
افضلی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین مشکلی که برای احداث پایانه صادرات آبزیان در استان داریم مشکل نداشتن زمین است، افزود: اگر زمین مورد نیاز از سوی اتاق بازرگانی، پایانه مرزی و یا گمرک برای احداث این پایانه تخصیص یابد و زیرساخت‌های آن مثل آب، برق، گاز و... فراهم باشد، سرمایه گذاران جدی تر به قضیه ورود پیدا خواهند کرد.
وی ادامه داد: بعد از اینکه زمین مشخص شد باید مطالعات امکان سنجی انجام و پس از آن پروژه وارد فاز عملیاتی شود.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه اضافه کرد: برای احداث پایانه صادرات آبزیان نیاز به دو سردخانه صفردرجه و زیر صفر درجه داریم، زیرا محصولات شیلاتی خیلی زود فاسد می شوند و وجود این دو سردخانه برای نگهداری آبزیان تا انجام کارهای گمرکی مربوط به صادرات، ضرورت دارد. همچنین باید امکانات و تجهیزات لازم قرنطینه ای نیز تهیه شود، زیرا رعایت نکات قرنطینه ای در صادرات ضرورت دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه به دلیل نداشتن پایانه صادرات آبزیان در استان آمار دقیقی از میزان صادرات آبزیان استان  به خارج از کشور وجود ندارد، گفت: همه ساله آمارهایی از صادرات آبزیان اعلام می شود که سهم استان کرمانشاه از این صادرات در آن مشخص نیست.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به مرزی بودن استان کرمانشاه، بر ضرورت احداث پایانه صادرات آبزیان در این استان تاکید کرد و افزود: راه اندازی این پایانه با توجه به وجود مرز رسمی در استان ضرورت دارد. 
وی با بیان اینکه احداث پایانه صادرات آبزیان توسعه صادرات آبزیان در استان را به همراه خواهد داشت، تاکید کرد: احداث پایانه صادراتی، صادرات آبزیان استان کرمانشاه را متحول خواهد کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.