استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت غنی معادن استان گفت: متاسفانه آنطور که باید از این ظرفیت در اقتصاد استان بهره نبردیم.

به گزارش خبرنگار سرویس «اقتصادی» ایسنا منطقه کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه امروز (18 تیر) شورای معادن استان که با حضور تعدادی از مدیران "ایمیدرو" برگزار شد با اشاره به عدم استفاده از ظرفیت معادن در اقتصاد استان در سال گذشته، گفت: سال گذشته طرح پهنه بندی و مطالعات آن از سوی وزارت صمت در دستور کار قرار گرفت که این طرح در کنار مزیت هایی که دارد با انتقاداتی هم روبرو شد، اما در مجموع این طرح باید اجرایی می‌شد و برای همین نتوانستیم سال گذشته آن طور که باید از ظرفیت معادن استان استفاده کنیم.

وی افزود: امیدواریم این طرح هرچه زودتر به نتیجه رسیده و بتواند اثرات مثبت خود را برای معادن استان نشان دهد.

بازوند با اشاره به ظرفیت غنی معادن استان، گفت: متاسفانه آنطور که باید از این ظرفیت در اقتصاد استان بهره نبرده ایم و امسال باید اداره کل صمت استان، معدن را اولویت کار خود قرار دهد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به آماده سازی پهنه های هرسین، سنقر، اسلام آبادغرب و گیلانغرب، گفت: به جد دنبال آزادسازی این پهنه ها هستیم تا بتوانیم پس از آزادسازی، شرایط حضور سرمایه گذاران در این چهار پهنه را فراهم کنیم و امیدواریم نیمه دوم امسال شاهد ورود سرمایه گذاران به عرصه های معدنی استان و نقش آفرینی هرچه بیشتر معادن در اقتصاد استان باشیم.

بازوند با اشاره به عقب افتادگی استان در بحث های توسعه‎ای، گفت: کرمانشاه نسبت به بسیاری استان های برخوردار نسبت به مباحث توسعه ای عقب مانده و نیاز است سازمان های توسعه گر برای جبران این عقب افتادگی ها پای کار بیایند و حضور پررنگ تری دراین استان داشته باشند.

وی افزود: توقع سرمایه گذاری 100 درصد از سازمانی مانند ایمیدرو نداریم، اما با توجه به شناختی که این سازمان از سرمایه گذاران بخش خصوصی دارد این توقع است که کرمانشاه و ظرفیت های آن را به سرمایه گذاران معرفی کند.

بازوند تاکید کرد: ما نیز معتقدیم معادن استان باید توسط بخش خصوصی فعال شود، اما سازمان توسعه گری مانند ایمیدرو نسبت به ما به شناخت بهتری نسبت به سرمایه گذاران دارند و می تواند بهترین و قویترین سرمایه گذاران را به استان بیاورد.

استاندار کرمانشاه این پیشنهاد را نیز مطرح کرد که در تهران فراخوانی در خصوص جذب سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاران در بخش معادن استان داده شود تا بتوان معرفی بهتری از ظرفیت های استان داشته و بهره مندی از این داشته ها را ارتقا داد.

بازوند به گلایه های متعدد مسئولان استان از خام فروشی قیر طبیعی استان هم اشاره کرد و افزود: ما هم در این زمینه انتقاد داریم که چرا باید این خام فروشی ادامه داشته باشد و متاسفانه این شرایط به علت عدم حضور سرمایه گذار تخصصی در این حوزه است و امیدواریم ایمیدرو نیز در این زمینه نیز با استان همکاری داشته باشند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به انجام مطالعات پهنه معدنی سنقر توسط ایمیدرو، گفت: این پهنه به طول 3000 کیلومتر یکی از وسیعترین پهنه های معدنی مورد مطالعه است که در این جلسه بعد از اعلام نتایج، این مطالعات به تصویب شورای معادن استان رسید.

بازوند افزود: امیدواریم ایمیدرو همانطور که در بحث مطالعات ورود کرده، در بحث سرمایه گذاری در حوزه معادن این پهنه نیز پای کار بیاید و با حضور فعال بخش خصوصی بتوانیم از ظرفیت های بیشمار این پهنه معدنی در اقتصاد استان بهره ببریم.

شناسایی 16 محدوده امید بخش "معدنی" در پهنه سنقر

علی اصغرزاده مدیر اکتشاف ایمیدرو نیز در این نشست با اشاره به اتمام مطالعات پهنه معدنی سنقر، گفت: در انجام این مطالعات از روش های نوین اکتشافی استفاده شده که برای کشف ذخایر پنهان و عمقی استفاده می شود.

وی افزود: با اتمام این مطالعات، خوشبختانه بیش از 16 محدوده امیدبخش دراین پهنه شناسایی شده که مربوط به آهن و مس و عناصر خاکی نادر است.

اصغرزاده ابراز امیدواری کرد: با اعلام نتایج این مطالعات، زمینه جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاران برای فعالیت در پهنه های معدنی استان فراهم شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.