تیمی از متخصصان کرمانشاهی پمادی کاملا بومی برای درمان زخم پای دیابتی ساختند که به‌ زودی به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، حسین امیری متخصص داخلی تیم دارو‌ساز گفت: حدود ۱۵ درصد مبتلایان به دیابت گرفتار زخم پای دیابتی می‌شوند و حدود ۸۴ درصد موارد با قطع قسمت انتهایی پا مواجه هستند.

وی تاکید کرد: این پماد دارویی که درمان مناسبی برای زخم پای دیابتی و زخم بستر‌های حاد است در شرکت دانش‌پژوهان ثبت و در بخش اختراعات نیز ثبت اختراع شد.

این متخصص داخلی با اشاره به اینکه دارو به مرحله تولید رسیده است، ادامه داد: این دارو به‌ زودی به وسیله بنیاد تعاون سپاه به مرحله تولید گسترده خواهد رسید.

امیری افزود: دارو توسط شرکت‌های آلمانی درخواست خرید داشت، اما این متعلق به کشور خودمان است که اکنون طی درخواستی با دانشگاه شیراز در حال همکاری هستیم.

وی افزود: بعد از بررسی پاتولوژی بیمارستان خاصیت کلاژ سازی و رگ زایی موجود در این دارو در دارو‌های مشابه خارجی وجود ندارد و دارو‌های دیگر فقط خاصیت آنتی بیوتیکی را دارند.

این متخصص داخلی تصریح کرد: تولید گسترده دارو سبب می‌شود از خروج ارز جلوگیری شده و سود بسیاری برای کشور خواهد داشت، این پماد هم اکنون توسط بسیاری از متخصصان مدارج بالای علمی برای بیماران تجویز می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.