آتش‌سوزی در روستا‌های بخش مرکزی سرپل ذهاب 230 هکتار از پسماند‌های مزارع کشاورزی (جار) و 30 هکتار از منابع طبیعی را طعمه حریق کرد.

به گزارش ایلنا، محبت جمالی‌نیا ضمن تایید این حادثه گفت: اولین آتش‌سوزی در دهستان سرقلعه و جگیران بود که آتش خسارت آتش سوزی به 270 هکتار از مزارع کشاورزی و منابع طبیعی سرپل ذهاب در روستا‌های کشور عراق ایجاد شده بود و بر اثر وزش باد به منابع طبیعی و مزارع کشاورزی داخل کشور سرایت کرد.

جمالی نیا افزود: این آتش سوزی در مزارع کشاورزی و عرصه‌های منابع طبیعی مناطقی از بخش مرکزی شامل تیله کوه، هوان، ترشابه، میان قپی و بیشکان رخ داد و باعث نابودی ۶۰ هکتار از پسماند‌های کشاورزی مزارع گندم (جار) و 40 هکتار از منابع طبیعی شد.

وی گفت: شب گذشته نیز 170 هکتار از پسماند‌های کشاورزی مزارع گندم در مناطق قره بلاغ، پاونار، قلعه گبری، زعفران و حدفاصل بین مسکن مهر تا چهارراه قره بلاغ از حومه سرپل ذهاب طعمه حریق شد و در آتش سوخت.

جمالی نیا تصریح کرد: این آتش سوزی که به دلیل وزش تند باد کنترل و اطفاء آن دشوار شده بود پس از 5 ساعت تلاش مداوم ستاد مدیریت بحران، نیرو‌های امدادی، شهرداری، هلال احمر، آتش نشانی و نیرو‌های مردمی در ساعت 5 بامداد امروز مهار شد.

 در آتش سوزی‌های روز‌های قبل نیز 120 هکتار از پسماند‌های کشاورزی و 2 هکتار از مزاع گندم سرپل ذهاب طعمه حریق شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.