به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در نشست با اعضای پایگاه های بسیج حوزه هفت کارمندی امام موسی کاظم (ع) به مناسبت فتح خرمشهر در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه، با اشاره به اینکه فتح خرمشهر اعتماد به نفس و خودباوری فراوانی به نیروهای مسلح و مردم کشورمان داد، افزود: بعد از فتح خرمشهر جنگ وارد مرحله جدیدی از تحولات سیاسی، نظامی و بین المللی شد.
وی اضافه کرد: به اعتراف رسانه های جهان بعد از این فتح بزرگ 50 درصد توان نظامی عراق منهدم شد و از لحاظ مالی، تجهیزات و نیرو دست به دامن کشورهای حوزه خلیج فارس شد.
وی در ادامه با اشاره به سخنرانی مقامات آمریکایی در آن مقطع گفت: پس از آزادسازی خرمشهر آمریکایی ها همواره تهدید به حمله کردند و کشورهای حوزه خلیج فارس از صدام ناامید شدند.
استاندار کرمانشاه همچنین به ارتقا جایگاه بین المللی ایران پس از این حماسه بزرگ اشاره کرد و گفت: تا قبل از این حمله، عراق و بسیاری از کشورها حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را نپذیرفته بودند که پس از این فتح بزرگ آن ها رسما پذیرفتند.
بازوند در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: جا دارد هزاران سال یاد و خاطره شهدای این عملیات بزرگ را گرامی بداریم و خود گذشتگی، ایثار، شهادت طلبی و خودباوری و اعتماد به نفس رزمندگان آن را به نسل فعلی و آینده منتقل کنیم تا همیشه به خود اتکا و باور داشته باشند.

**حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر نتیجه اتحاد نیروهای مسلح بود
نماینده و بازرس ویژه استاندار کرمانشاه در امور اجرایی و فرمانده پایگاه حوزه هفت بسیج کارمندی امام موسی کاظم (ع) نیز در این جلسه فتح بزرگ خرمشهر را نتیجه همبستگی، انسجام و اتحاد پیروی از رهبر امام (ره) دانست و گفت: در حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر همه نیروهای مسلح و مردمی به پیروی از امام راحل (ره ) وارد صحنه نبرد شدند و این پیروزی بزرگ را رقم زدند.
جعفر همتی، با گرامیداشت یاد و خاطره 230 هزار شهید، 600 جانباز و 40 هزار آزاد دوران دفاع مقدس گفت: ما برای حفظ نظام و انقلاب هزینه بسیار زیادی پرداخت کرده ایم، بنابراین باید برای حفظ، صلابت و موفقیت آن تلاش کنیم.
وی در ادامه با اشاره به شهدای شاخص انقلاب اسلامی بیان داشت اگر هر کدام از این شهدای گرانقدر بودند الان بسیاری از مشکلات کشور به دست آنها حل می شد بنابراین باید کاری کنیم شهدا و امام راحل (ره) از ما راضی باشند.
در پایان این نشست از 9 تن از بسیجیان مدافع حرم پایگاه مقاومت کارمندی استان کرمانشاه تقدیر شد.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.