هرمز نوروزی‌فرد روز پنجشنبه به ایرنا افزود: این سرانه به منظور مدیریت بهینه منابع و مصارف، افزایش بهره‌وری و استقرار نظام کنترل نتیجه و محصول (ستانده) و کنترل مراحل انجام کار اعلام شده است.
وی بیان کرد: سرانه هزینه تمام‌شده برون‌سپاری در دوره سوادآموزی هشت میلیون و هزار360 ریال، دوره انتقال 9 میلیون و 300 هزار ریال، دوره تحکیم یک میلیون و 610 هزار ریال است که مدت اعتبار سرانه‌های مصوب از اول فروردین 29 اسفند 98 می‌باشد.
وی اظهار داشت: در واقع سرانه‌های ابلاغی، هزینه مستقیم سوادآموزی است که با عنوان فعالیت‌های واگذاری تعریف و پس از احراز شرایط قبولی سوادآموزان به مؤسسات غیردولتی واجد شرایط طرف قرارداد و معلمان آموزش و پرورش به عنوان اشخاص حقیقی قابل پرداخت می‌باشد.
وی ادامه داد: ملاک پرداخت سرانه با توجه به زمان ثبت‌نام سوادآموز به یکی از شیوه‌های فرد به فرد، خودآموز یا گروهی که در سامانه سوادآموزی می‌باشد و ضروری است پس از شناسایی، اخذ مدارک لازم و انتخاب روش آموزش (فرد به فرد، گروهی یا خودآموز) نسبت به ثبت‌نام آنان از طریق سامانه اقدام و پرونده آموزشی افراد در اداره سوادآموزی شهرستان، نواحی و مناطق نگهداری گردد که در این فرایند پرداخت سرانه مذکور بر مبنای عملکرد و گزارش اخذ شده از سامانه سوادآموزی انجام خواهد شد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اذعان کرد: تمام تلاش خود را به ‌کار خواهیم بست تا همه پرداخت‌ها طبق مقررات و وفق موافقت‌نامه مبادله شده و اخذ مجوز کتبی از سازمان نهضت سوادآموزی و متناسب با عملکرد استان در فصول مربوطه هزینه شود.
رئیس اداره سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه نیز گفت: سرانه هزینه تمام‌شده به روش برون‌سپاری در دوره سوادآموزی به شیوه خودآموز به استناد تبصره ذیل بند 2 شماره 145901/ت 50117ه مورخ پنجم بهمن سال 93 هیات وزیران معادل نرخ میانگین سرانه کشوری هزینه تمام شده آموزش در دوره سوادآموزی مبلغ هفت میلیون و 959 هزار ریال و در چارچوب ضوابط و مقررات ابلاغی به شماره 1/942/1481 مورخ 27 مرداد سال 92 پرداخت خواهد شد.
وی تشریح کرد: سرانه فعالیت و طرح خواندن با خانواده در دوره سوادآموزی 250 هزار ریال و در دوره انتقال 350 هزار ریال می‌باشد و در مراکز یادگیری محلی به ازای فعالیت و آموزش مهارت‌ها و هزینه‌های جاری برای دوره‌های سوادآموزی به ازای هر سوادآموز بر اساس سر فصل مربوطه مبلغ 868 هزار ریال هزینه می‌شود.
وی اضافه کرد: سرانه مربوط به آموزش طرح icdl در سال 98 برای سوادآموزان دوره انتقال یک میلیون 870 هزار ریال می‌باشد که این سرانه صرفاً مربوط به آموزش رایانه و توانمندسازی است با این توضیح که سرانه آموزش در دوره انتقال همان مبلغ 9 میلیون و 300 هزار ریال است که با احتساب مبلغ مختص به آموزش رایانه به ازای هر نفر در مجموع مشمولان طرحicdl مبلغ 11 میلیون و 170 هزار ریال محاسبه و پرداخت می‎شود.
رئیس اداره سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: سرانه آموزش سوادآموزانی که در سال 1397 ثبت‌نام کرده‌اند و اتمام آموزش و صدور گواهی آن‌ها در سال 1398 انجام شده باشد، با نرخ ابلاغی سال 1397 محاسبه و پرداخت می‌شود.
به گفته او همچنین سایر هزینه‌های مربوط به فعالیت‌های سوادآموزی شامل آموزش و توانمندسازی نیروی استانی، تبلیغ و ترویج فعالیت‌های سوادآموزی و نظارت و ارزشیابی وفق موافقت‌نامه مبادله با سازمان هماهنگ و پرداخت می‌شود.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 33 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد و براساس آمارهای رسمی 273 هزار نفر از مردم استان بیسواد مطلق هستند.
اکنون 325 هزار دانش آموز در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند و نزدیک به 30 هزار فرهنگی در امر آموزش و پرورش این دانش آموزان تلاش می کنند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.