به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین صادقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: یک باند بزرگ جعل سند در هفته جاری با تلاش سربازان گمنام امام زمان در استان شناسایی و متلاشی شد.
او با بیان اینکه دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته‌ای از این باند کشف شده است، افزود: این باند در زمینه جعل اسناد رسمی و عادی، اوراق قضایی، مدارک دانشگاهی و کارت پایان خدمت فعالیت‌های گسترده‌ای داشت.
به گفته صادقی، سه نفر از اعضای باند دستگیر شده‌اند که با قرار بازداشت موقت در اختیار دستگاه قضایی هستند و تلاش برای شناسایی سایر اعضا هم ادامه دارد.

**آیفون تصویری برای اماکن عمومی ممنوع است
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود در باره نصب آیفون تصویری در اماکن عمومی هشدار داد و گفت: غیر از اماکنی که فقط به بانوان خدمت ارائه می‌کنند، نصب آیفون تصویری برای سایر اماکن اداری و خدماتی که از نظر پلیس عمومی تلقی می‌شود، ممنوع است.
او افزود: نصب آیفون تصویری در این اماکن سبب می شود که پلیس و نهادهای نظارتی نتوانند به وظیفه نظارتی خود به درستی عمل کنند.
صادقی اظهار داشت: دادستانی این موضوع را به نیروی انتظامی اعلام کرده و ناجا هم در مرحله نخست به اماکن عمومی که اقدام به نصب آیفون تصویری کرده‌اند اخطار می کند و اگر آنان اقدام به جمع‌آوری آیفون نکنند، پلیس موظف به جمع‌آوری آن است.

**هشدار در باره فعالیت شرکت‌های هرمی
هشدار به شهروندان کرمانشاه در باره فعالیت شرکت‌های هرمی در قالب‌های جدید دیگر نکته‌ای بود که دادستان کرمانشاه مطرح و اضافه کرد: فعالیت شرکت‌هایی که با توسعه شبکه انسانی و دریافت حق عضویت فعال هستند، جرم است.
به گفته او، تعداد دیگری از این شرکت‌ها نیز اکنون در حال رصد و نظارت هستند که در صورت لزوم اسامی آنها در آینده رسانه‌ای می‌شود.
او به شهروندان توصیه کرد که داشتن اعضای زیاد و دفتر و تابلو نمی تواند مجوزی برای قانونی بودن فعالیت‌های فعالیت شرکت‌های هرمی باشد و اسامی این شرکت‌های غیرقانونی توسط پلیس فتا منتشر شده و در دسترس قرار دارد.

**محکومیت عده‌ای به جرم روزه‌خواری بی‌پروا
دادستان کرمانشاه همچنین در باره روزه خواری در ماه رمضان نیز هشدار داد و گفت: انتظار داریم که همه شهروندان خداجوی کرمانشاه شان و حرمت این ماه را بیش از پیش رعایت کنند و از تظاهر به روزه‌خواری اجتناب کنند.
به گفته او، مسافران و کسانی که عذر شرعی دارند نیز نباید در منظر عمومی روزه‌خواری کنند زیرا اصناف اماکن مشخصی را برای ارائه خدمات غذایی به این افراد در نظر گرفته‌اند.
آنچنان که صادقی بیان کرد: تاکنون تعداد زیادی پرونده برای افرادی که با جسارت و تجری مرتکب روزه‌خواری شده‌اند، تشکیل و موجب محکومیت و اجرای مجازات برای آنها شده و تعدادی پرونده هم در دادسرا یا دادگاه بدوی در حال رسیدگی است.
او از پلمب 10 واحد صنفی متخلف تا پایان ماه رمضان خبر داد و گفت: در این ماه گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر فعال هستند.

**پلیس باید با دلارفروشان کوچه لک‌ها برخورد کند
دادستان کرمانشاه همچنین در پاسخ به سوالی درباره فعالیت آزادانه اماکن عرضه قلیان گفت: طبق قانون عرضه عمومی قلیان ممنوع است اما متاسفانه حساسیت افکار عمومی استان در این باره زیاد نیست و همکاری لازم از سوی انها صورت نمی گیرد.
صادقی در عین حال گفت: مکان‌هایی که به پاتوق امنی برای بزهکاران تبدیل شده، پلیس باید ورود کند و مانع اجتماع آنان شود.
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در پاسخ به سوالی هم درباره فعالیت دلالان و دلار فروش‌ها در «کوچه لک‌ها» در مرکز شهر کرمانشاه گفت: عرضه دلار خارج از صرافی ممنوع است و با فعالیت متخلفان باید برخورد شود.
به گفته او هر چند وقت یک بار با دلارفروشان این منطقه برخورد می‌شود اما پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز وظیفه دارد که کوچه لک‌ها را به صورت مستمر پاکسازی کند.
صادقی به شهروندان هم توصیه کرد که دلار مورد نیاز خود را از صرافی‌های مجاز خریداری کنند تا کار دلالان از رونق بیفتد.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.