به گزارش ایرنا، پایگاه خبری پلیس روز یکشنبه به نقل از سرهنگ «محمد حیدری» اعلام کرد: علت فوت 80 درصد از کشته شدگانی که سوار بر موتورسیکلت بوده اند ضربه مغزی بوده و این نشان می دهد اکثر آن ها متاسفانه از کلاه ایمنی استفاده نکرده اند.
سرهنگ حیدری افزود: در بررسی علل وقوع سوانح مشخص شده که در حوادث رانندگی پیش آمده، موتورسواران تنها در 24 درصد این حوادث مقصر بوده اند و 76 درصد دیگر این موتورسواران بوده اند که قربانی تخلف دیگران شده اند.
رئیس پلیس راه کرمانشاه تصریح کرد: از 33 نفری که در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند 32 نفر آن ها در برخورد با سایر وسایل نقلیه کشته شده اند و یک نفر هم بر اثر واژگونی جانش را از دست داده است.
وی یادآوری کرد: بررسی ها نشان می دهد اگر رانندگان موتور و ترک نشینان از کلاه ایمنی استفاده کنند بیش از 60 درصد احتمال کشته شدن آن ها کاهش می یابد.
سرهنگ حیدری رفع نقص سیستم روشنایی و یا نصب قطعات شبرنگ روی و موتورسیکلت هنگام ترددهای شبانه و همچنین رعایت فاصله طولی و عرضی مناسب با خودروها را در کاهش سوانح رانندگی بسیار مناسب ارزیابی کرد.
رئیس پلیس راه استان در پایان به رانندگان خودروها توصیه کرد با توجه به شروع فصل کشاورزی و افزایش تردد کشاورزان موتورسوار در جاده های استان، مراقبت لازم را به عمل آورده و حتما جانب احتیاط را رعایت کنند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.