فضل اله رنجبر روز یکشنبه در جلسه ستاد اطفای حریق شهرستان کرمانشاه که در سرسرای جلسات فرمانداری برگزار شد، به کاهش 80 درصدی وسعت حریق در عرصه های جنگلی و منابع طبیعی شهرستان کرمانشاه در سال گذشته اشاره کرد.
رنجبر ادامه داد: علاوه بر دهیاری ها، سمن ها و سازمان های مردم نهاد در زمینه ایجاد حساسیت برای پاسداشت منابع طبیعی، جنگلی و مرتعی نیز سهم بالا دارند که باید از ظرفیت آنان برای مقابله با آتش سوزی احتمالی به ویژه در فصل گرما نیز استفاده شود.
فرماندار کرمانشاه ادامه داد: امسال شاهد نزول رحمت الهی به میزان مطلوبی بودیم ولی این بارش ها در گسترش پوشش گیاهی و مستعدکردن برای ایجاد حریق تاثیرگذار است که باید برای مواقع بحرانی آماده بود و با درنظرگرفتن تمهیدات لازم برنامه ریزی کرد.
رنجبر بر اقدام های پیشگیرانه برای مقابله با حریق تاکید کرد و افزود: استفاده از مشارکت مردمی، ظرفیت دیگری است که در برنامه های پیشگیری و اطفای حریق با هدف کاهش و کنترل آتش سوزی باید گنجانده شود.
استان کرمانشاه 2 میلیون و 499 هزار هکتار مساحت دارد که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی با بیش از527 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 192هزار هکتار مرتع تشکیل داده است .
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.