به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر رضا منصوری روز یکشنبه در جلسه کارگروه بهداشت قصرشیرین افزود: در اجرای این طرح تمامی افراد بالای 30 سال سن و همچنین مادران باردار و افراد دارای نارسایی های کلیوی غربالگری می شوند.
وی اظهار داشت: 46 درصد مرگ و میر کشور را بیماری های قلبی و عروقی شامل می شود و فشار خون بالا یکی از عوامل مهم ایجاد این بیماری است.
رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: افزایش فشار خون و نارسایی کلیه و سکته های مغزی و قلبی که علل عمده آن فشار خون است، علت اجرای طرح بسیج ملی فشارخون است.
منصوری با بیان اینکه بیشتر مبتلایان به بیماری فشار خون از آن اطلاعی ندارند، افزود: در واقع افزایش آگاهی مردم از فشار خون و اثرات سوء آن از اهداف این طرح است.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قصرشیرین نیز از آمادگی همه دستگاه های دولتی شهرستان برای مقابله با آتش سوزی با توجه به شروع فصل گرما خبر داد.
حشمت رضایی افزود: بارش بیش از 500 میلی متر باران در شهرستان طی سال زراعی جاری، سطح پوشش گیاهی منطقه را توسعه داده و منطقه با تراکم خوب گیاهی همراه است که همین زمینه را برای ایجاد آتش سوزی در شهرستان فراهم کرده است.
وی اظهار داشت: با توجه به فصل برداشت گندم و جمع آوری محصول کشاورزان باید تمام تلاش خود را برای جمع آوری به موقع محصول انجام دهیم تا کشاورزان کمترین آسیب را ببینند.
نظافت کانال های آب سطح شهر،جمع آوری نخاله‌های ساختمانی، ساماندهی دست فروشان، افزایش نظارت های بهداشتی مراکز عرضه حلیم و زولبیا بامیه و ساماندهی وضعیت بهداشتی مرز پرویزخان از مهم ترین مصوبه های این جلسه بود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق، دارای 2 مرز رسمی فعال خسروی و پرویزخان است.
قصرشیرین دارای 2 بخش سومار - نفت شهر و بخش مرکزی است که بخش مرکزی این شهرستان دارای 28 روستای خالی از سکنه و 25 روستای دارای سکنه است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.