به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هدایت حاتمی عصر شنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه جهاد کشاورزی در حوزه امنیت غذایی، تاکید کرد که ایجاد زنجیره تولید در زیربخش های کشاورزی در استان کرمانشاه نیاز جدی است.
او خواستار خارج کردن کشاورزی از حالت سنتی شد و تاکید کرد که با ارتباط بین کشاورزی، صنعت و فناوری می توان به سمت کشاورزی مدرن و فناورانه حرکت کرد.
وی همچنین بر ایجاد شهرک های کشاورزی در استان کرمانشاه نیز تاکید کرد و گفت: عشایر و روستاییان در حوزه کشاورزی باید به صورت ویژه دیده شوند و در قالب صندوق های خرد و تعاونی ها فعالان این بخش را ساماندهی و از آنها حمایت کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه این جلسه خواستار طراحی الگوهای کشت در تمام رشته های کشاورزی در استان کرمانشاه شد و گفت: این الگوها می تواند به عنوان یک نمونه توسعه یافته از کشاورزی موجب ایجاد انگیزه در میان فعالان بخش کشاورزی شود.
حاتمی بر تامین منابع مالی طرح های کشاورزی از محل مشارکتهای مردمی، کمک های فنی و اعتباری و تسهیلات بانکی شد و افزود: باید به سمت کشاورزی فناورانه برویم و کشاورزی را از حالت سنتی فعلی خارج کنیم.
او جذب مشارکت مردم و توانمندسازی آنها را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: باید به صورت جدی با برنامه در بخش کشاورزی استان کرمانشاه کار کنیم.
کرمانشاه بیش از 950 هزار هکتار زمین زراعی دارد که سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.