به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر علی اکبر اختری روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های استان در سرسرای اجتماعات دانشگاه صنعتی، افزود: مذاکرات با دانشگاه های اقلیم را از سال گذشته آغاز کردیم و در قالب برگزاری دوره های کوتاه مدت و همایش های مشترک در حوزه های خدمات مهندسی و پژوهشی با آنها همکاری می کنیم.
وی با بیان اینکه مجوز بین المللی شدن دانشگاه صنعتی کرمانشاه از سال 96 صادر شده است، گفت: تبادل دانشجو در برنامه این دانشگاه و دانشگاه های اقلیم کردستان عراق نیست بلکه هدف ما همکاری های علمی و پژوهشی است.
او با بیان اینکه ما رقیب دانشگاه های اقلیم کردستان عراق برای پذیرش دانشجو نیستیم، گفت: هدف ما هم افزایی علمی با دانشگاه های اقلیم است و تاکنون با چهار دانشگاه نیز قرارداد همکاری منعقد کرده ایم.
به گفته او، همکاری های دانشگاه صنعتی کرمانشاه با دانشگاه های سلیمانیه و اربیل عراق در حوزه فنی و مهندسی شروع شده و این همکاری ها در حال افزایش است.
وی با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، گفت: دانشگاه های استان های مرزی کشور مانند کرمانشاه می توانند از طریق تبادل و همکاری های علمی در راستای ارزآوری برای کشور نقش آفرینی کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه این دانشگاه فعالیت خود را سال 86 آغاز کرده است، افزود: اکنون 2 هزار و 300 دانشجو در 10 رشته کارشناسی و هفت رشته کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.
اختری تصریح کرد که در نظر داریم در سال 1400 تعداد رشته های کارشناسی را به 15 و رشته های کارشناسی ارشد را به 10 رشته افزایش دهیم و در مقطع دکترا نیز سه رشته دایر کنیم.
به گفته او، دانشگاه صنعتی سه دانشکده انرژی، فناوری اطلاعات و مدیریت مهندسی دارد.
اکنون بیش از 100 هزار دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.
استان کرمانشاه با 2 میلیوننفر جمعیت ، 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُردی و عربی کشور عراق دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.