به گزارش خبرنگار ایرنا، علی سلیمانی روز شنبه در آیین روز مزرعه به منظور ترویج کشت چغندر قند پاییزه افزود: پارسال 500 هکتار از اراضی شهرستان برای کشت آماده بود که متاسفانه با کمبود بذر مواجه شدیم و نتوانستیم بیشتر ازاین کشت کنیم.
وی اظهار کرد:امسال کشاورزان طالب کشت چغندرقند هستند و امید است به سطح مورد انتظار سازمان جهاد کشاورزی برسیم.
مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: هدف از کاشت محصول چغندر قند، اصلاح الگوی کشت به علت تنوع زیستی در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه، بهبود وضعیت اقتصادی خانوارهای روستایی و اشتغال زایی فصلی است.
سلیمانی عنوان کرد: در راستای اجرای برنامه های آموزشی ترویجی و انتقال یافته های بخش کشاورزی، برنامه انتقال یافته ها و روز مزرعه (کشت پاییزه چغندر قند) با حضور مسئولان ترویج استان،کشاورزان شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین، کارشناسان زراعت استان در یکی از مزارع کشت پاییزه چغندر قند دشت ذهاب برگزار و آموزش های لازم در زمینه کاشت، داشت و برداشت توسط کارشناس تحقیقاتی استان کرمانشاه به کشاورزان ارائه شد.
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز گفت: آخرین یافته های علمی در زمینه چغندرقند پاییزه و همچنین ترویج کشت چغندر پاییزه امروز با هماهنگی مرکز تحقیقات و سازمان جهاد کشاورزی در سرپل ذهاب به کشاورزان ارائه شد.
کوروش مهرابی افزود: این مزرعه مورد هدف در سرپل ذهاب که زیرکشت چغندرقند پاییزه است در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و می تواند الگویی برای کشت این محصول در دیگرمزارع باشد و امید است برای سال آینده، شاهد توسعه بیشتری در مناطق برای کشت چغندر قند پاییزه داشته باشیم.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 90 هزار تن جمعیت، 45 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در این اراضی انواع محصولات باغی، غلات، جالیزی و چغندر قند تولید می شود.
3012/8066/7399
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.