ایرج کاکایی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در راستای اجرای وظایف کنترلی و نظارتی اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در ماه مبارک رمضان در سطح شهر و به منظور حفظ سلامت عمومی و غذایی شهروندان، 2 واحد قصابی به علت تهیه و توزیع گوشت غیربهد اشتی پلمب و حدود هزار و 200 کیلوگرم گوشت تاریخ مصرف گذشته از چرخه مصرف خارج شد.
وی در ادامه تصریح کرد: در راستای وظایف ذاتی دامپزشکی و با رویکرد پیشگیرانه، بازرسین این اداره از یک کارخانه سوسیس و کالباس در شهرک صنعتی به جهت اهمیت موضوع (تضمین کیفیت و سلامت موادغذای با منشا دامی) بازدید به عمل آوردند و حدود هزار و 200 کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ غیربهداشتی کشف، ضبط و معدوم سازی شد و تذکرات لازم در خصوص بهداشت و حفظ سلامت خانواده به متصدیان واحدهای مورد نظر ارائه گردید.
کاکایی تاکید کرد: شهروندان باید هنگام خرید گوشت قرمز به مهر دامپزشکی روی لاشه و برچسب مشخصات الصاق ‌شده روی آن دقت کنند.
این مسئول اضافه کرد: برای حفظ سلامت خانواده و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام از خرید گوشت قرمز در مکان‌های غیر مجاز و افراد متفرقه خودداری شود.
سرپرست اداره دامپزشکی کرمانشاه در پایان از شهروندان عزیز درخواست کرد؛ درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی با سامانه سراسری استانی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 مراتب را به اطلاع این اداره برسانند تا این اداره در کمترین زمان ممکن رسیدگی نماید.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.