هرمز نوروزی‌فرد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای تحقق اهداف برنامه‌های دولت، راهبردها و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش و برنامه ریشه‌کنی بی‌سوادی در گروه سنی 49-10 سال در سال جاری تعداد 13 هزار و 64 نفر از بی‌سوادان و کم‌سوادان جامعه هدف تحت پوشش قرار می‌گیرند و باسواد می‌شوند.
وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های لازم، پشتیبانی‌های هدفمند سازمان نهضت سوادآموزی کشور، حمایت‌های خاص مدیرکل آموزش و پرورش، بهره‌گیری از پتانسیل و ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی، شورای آموزش و پرورش، دستگاه‌های طرف مشارکت، مدیران واحدهای آموزشی، فرهنگیان گرامی و ﻣﺆسسات و تشکل‌های غیردولتی حجم مذکور با لحاظ ارتقای کیفیت آموزشی، زیرپوشش قرار خواهند گرفت.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: تعداد 6 هزار و 500 نفر در دوره سوادآموزی، 2 هزار و 530 نفر در دوره انتقال، سه هزار و 804 نفر در دوره تحکیم و 230 نفر در دوره مهارت های هفت گانه در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق با در نظر گرفتن آمار بی‌سوادان آخرین سرشماری، ظرفیت و عملکرد ادارات آموزش و پرورش در سال گذشته، داده‌های پایگاه اطلاعات سامانه سوادآموزی و استفاده از پتانسیل و ظرفیت موجود توزیع خواهد شد.
نوروزی‌فرد در پایان اظهار امیدواری کرد که در آستانه گام دوم انقلاب با همکاری و هماهنگی همه فعالان تعلیم و تربیت موجبات ارتقای سطح سواد و ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان فراهم شود.
آمار جمعیت بیسواد رده سنی 10 تا 49 سال استان اکنون 70 هزار نفر است که براساس اعلام مسئولان آموزش و پرورش 25 درصد این جمعیت آموزش ناپذیر هستند.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 33 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد و براساس آمارهای رسمی 273 هزار نفر از مردم استان بیسواد مطلق هستند.
اکنون 325 هزار دانش آموز در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند و نزدیک به 30 هزار فرهنگی در امر آموزش و پرورش این دانش آموزان تلاش می کنند.
8066/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.