به گزارش ایرنا، دکتر ابراهیم شکیبا روز چهارشنبه در نخستین نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان که با حضور استاندار در محل سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در این طرح نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت هدف در استان است که زنان باردار 35هزار نفر را تشکیل می دهند که در کل باید فشارخون 50درصد این جمعیت اندازه گیری شود.
وی افزود: فشارخون بالا ریزفاکتور بسیاری از بیمار ی ها است و قلب، عروق و مغز را درگیر می کند از همین رو اهمیت دارد .
وی با تاکید براینکه باوجود تبعات بسیار، کنترل و تشخیص آن فشارخون بالا ساده است، افزود: در سند بهداشت جهانی قراردادی داریم که باید تا سال 2025 به اهدافی برسیم که کنترل فشارخون یکی از همین اهداف است.
این مسوول اضافه کرد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اولویت دادن با حرکت در مسیر سلامت محوری، راهبرد خوبی در پیش گرفته تا مردم بیمار نشوند.
وی با تاکید براینکه 99درصد پرونده الکترونیک سلامت ثبت سامانه شده اند، گفت: در بسیج ملی کنترل فشارخون درصدد هستیم تا افراد جامعه در صورت داشتن این عارضه به فشارخون پی ببرند و در صورت نداشتن، برنامه آموزشی برای ابتلا از آن داشته باشند.
وی بر بحث خودمراقبتی تاکید کرد و گفت: آگاهی جامعه نسبت به خطر در بهترین زمان اولویت دارد.
وی آغاز تبلیغات گسترده طرح را 27 اردیبهشت اعلام کرد و گفت: شرکت در این طرح از روز عید فطر به بعد یا به صورت حضوری با مراجعه به پایگاه ها و یا به صورت غیرحضوری از طریق سامانه تنها با واردکردن کدملی به عنوان کاربری و تاریخ تولد می باشد که همه اطلاعات در نهایت به سامانه سیب ارسال می شود و فرد در صورت داشتن عارضه برای مراقبت به پایگاه ها ارجاع داده می شود.
کمپین بسیج ملی فشار خون بیماران بالای 30 سال از 27 اردیبهشت آغاز می شود.
در راستای اجرای این کمپین، فشار خون حدود 970 هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه کنترل می شود.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 2 هزار و 622 روستا و 33 شهر دارد.
7460/8066
انتهای پیام /*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.