فرماندار قصرشیرین روز چهارشنبه در حاشیه آغاز برداشت گندم از مزارع این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: از این میزان 11 هزار و 200 هکتار اراضی دیم و سه هزار و 400 هکتار اراضی دیم است که پیش بینی می شود در مجموع 20 هزار تن گندم از این اراضی برداشت شود.
مرادعلی تاتار افزود: در سال زارعی جاری بیش از 600 میلی متر باران در قصرشیرین بارید که در این شهرستان بی سابقه بوده و این امر شرایط بسیار مطلوبی را برای برداشت گندم فراهم کرده است.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: امسال سه مرکز خرید گندم کار خرید محصول گندم کاران را انجام می دهد که پرداخت وجه در کوتاهترین زمان ممکن را به کشاورزان انجام می دهد.
تاتار ادامه داد: 22 تن از کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان به صورت مستمر بر روند کار برداشت محصول گندم از مزارع دیم و آبی نظارت کامل دارند.
وی اظهار کرد: تمهیدات لازم برای برداشت گندم توسط دستگاه های مربوطه پیش بینی شده و مجوزهای لازم برای تردد ادوات کشاورزی توسط نیروهای نظامی با توجه به مرزی بودن شهرستان و همچنین پلیس راهور فراهم شده است و ماشین آلات آتش نشانی نیز در سطح منطقه حضور دارند.
رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین نیز گفت: همچنین همزمان با کار برداشت گندم ، برداشت محصول کلزا از سطح 80 هکتار از مزارع این شهرستان نیز آغاز شده است .
اردشیر نورمحمدی افزود: در مجموع 100 دستگاه کمباین کار برداشت محصول کلزا از مزارع شهرستان قصرشیرین را انجام می دهند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت دارای 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.
3012/8066/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.