به گزارش خبرنگار ایرنا، کدورت آب شرب شهرهای کِرند و ریجاب گاهی آنقدر بالا رفته که به گفته فرماندار شهرستان دالاهو «قابل مصرف نبوده و آب شرب اهالی با تانکر تامین شده است.»
جهانبخش حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکل کدورت آب از نیمه اول سال گذشته و در پی تدوام پس‌لرزه‌های زلزله 7.3 ریشتری آبان 96 آغاز و با بارش‌های سنگین نوروز امسال تشدید شد.
شهرستان دالاهو با 40 هزار نفر جمعیت در 100 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است. مرکز این شهرستان، شهر هشت هزار نفری کرند است که به همراه منطقه حدود چهار هزار نفری ریجاب درگیر مشکل کدورت آب هستند.
فرماندار دالاهو گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری تاکنون تلاش‌های زیادی برای کنترل کدورت آب کرده اما سبب رضایتمندی کامل مردم نشده است و به همین دلیل احداث تصفیه خانه در دستور کار قرار گرفت.
حیدری با اشاره به حمایت استاندار کرمانشاه و اختصاص بخشی از اعتبار این طرح از محل بودجه مدیریت بحران گفت: روز سه شنبه جلسه‌ای با حضور مدیران استانداری، آبفا و آب منطقه‌ای در فرمانداری دالاهو برگزار و مقرر شد که شرکت آبفای استان با همکاری آب منطقه‌ای طی چهار تا 6 ماه آینده 2 تصفیه خانه در کرند و ریجاب به بهره‌برداری برساند.
فرماندار دالاهو گفت که بخش زیادی از اعتبارات این طرح‌ موجود است و قرار شده که تخصیص سایر اعتبارات هم به صورت صد در صد صورت گیرد.
آنچنان که فرماندار دالاهو گفت، تصفیه خانه‌های کرند و ریجاب مشابه تصفیه خانه اضطراری شهر هرسین ساخته می شود.
شهر 44 هزار نفری هرسین در جنوب شرقی استان کرمانشاه از 2 دهه پیش درگیر مشکل کدروت آب شرب بود که در پی بارش‌های شدید 95 و 96 به اوج رسید و سبب شد که طرح تصفیه‌خانه اضطراری آن با سرعت بیشتری پیگیری و تا پایان سال 96 بهره‌برداری شود.
حدود 2 هفته پیش کدورت آب هرسین در اتفاقی بی‌سابقه و ناگهانی به سه هزار برابر استاندارد رسید و یک نگرانی عمومی را رقم زد اما تصفیه‌خانه اضطراری شهر جلوی بحران را گرفت و میزان کدورت آب مصرفی را به زیر پنج ان.تی.یو(NTU) رساند.
طبق اعلام موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، استاندارد ملی کدورت آب آشامیدنی یک ان.تی.یو و حداکثر مجاز آن پنج ان.تی.یو(NTU) است.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.