شکوفه مهدی آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ضمن ابراز خرسندی از استقبال جامعه محلی برای توسعه و تاسیس اقامتگاههای بوم گردی درمیان مناطق لک زبان اظهار داشت: وجود جاذبه های تاریخی و فرهنگی با پیشینه تمدن ١١ هزارساله در آثار یک جانشینی در این مناطق همچون تپه گنج دره هرسین یا قلعه باستانی سرماج، میراث جهانی بیستون در کنار طبیعت به غایت زیبای دشت فراش، رودخانه خروشان گاماسیاب و کوههای سر به فلک کشیده، تورهای گردشگری فرهنگی و طبیعت گردی را به دیار مردمان این خطه در مناطق روستایی کشانده است.
او ادامه داد: این اتفاق میمون با هم افزایی و همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری صاحب نام تهرانی و فعالان بومی گردشگری صورت گرفته است.
مهدی آبادی افزود: خریداران اروپایی این تورها که مسیر و مقصدشان استانهای جنوب غربی و غرب کشور بوده، طی نظرسنجی کرمانشاه را به واسطه تنوع جاذبه های گردشگری، اقلیم و آب و هوا، خدمات اقامت و پذیرایی در صدر استانهای خوزستان، زنجان، آذربایجان و سایر مقاصد این تور دانسته اند.
وی خاطرنشان کرد: روستای سرماج هرسین از نگاه گردشگران خارجی شایسته ترین میزبان فرهنگی با طبیعت زیبا و مردمانی مهربان شناخته شده است.
شهرستان هرسین با 85 هزار نفر جمعیت در 44 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.
7447/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.