بهرام درویشی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شرایط فعلی سدهای آزادی، شیان، تنگ حمام و سلیمانشاه در آستانه سرریز دوباره قرار دارند و ظرفیت موجود آن ها پر شده است.
وی ادامه داد: سدهای یاد شده به دنبال بارش های بسیار خوبی که امسال داشتیم یک بار سرریز کرده و هم اکنون نیز آب تازه پشت آن ها ذخیره سازی شده است، هرچند با توجه به اینکه تقریبا فصل بارش به اتمام رسیده به نظر نمی رسد دوباره شاهد سرریز آن ها باشیم.
درویشی با بیان اینکه بارش های مناسب سال زراعی 98 -97 بخش کوچکی از کم بارانی های سال های گذشته را جبران کرده است، گفت: نباید فراموش کنیم که ما خشکسالی های زیادی داشتیم و هنوز به مرحله ای نرسیده ایم که تصور کنیم دیگر با کمبود آب روبرو نیستیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه افزود: استفاده بیش از اندازه از آب های زیرزمینی و کمبود بارش سال های گذشته باعث شده که هنوز از مرحله کم آبی عبور نکرده باشیم، از این رو مردم با توجه به فرا رسیدن فصل گرم سال باید مراقب مصرف باشند.
وی با بیان اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است، یادآوری کرد: کشاورزان باید به این موضوع دقت داشته باشند و درست مصرف کردن آب را همچنان سرلوحه کار خود قرار دهند تا مشکلی ایجاد نشود، هرچند این موضوع شامل مصارف خانگی نیز می شود.
درویشی ابراز امیدواری کرد با همکاری خوب مردم همانند سال های گذشته، امسال با توجه به بارش های خوبی که داشته ایم شاهد قطعی آب نباشیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه گفت: طبق اندازه گیری های صورت گرفته توسط کارشناسان این شرکت، بارش های امسال در مقایسه با سال قبل و دوره بلند مدت از رشد خوبی در همه نقاط استان برخوردار بوده است.
وی گفت: بیشترین رشد بارندگی نسبت به سال آبی گذشته در گیلانغرب با حدود 91 درصد، سرپل ذهاب 84 درصد و کنگاور 81 درصد و بیشترین رشد بارش نسبت به دوره بلندمدت نیز در اسلام آبادغرب با 106 درصد، گیلانغرب 105 درصد و پاوه با 102 درصد اتفاق افتاده است.
درویشی در پایان اظهار داشت: بارش های شهر کرمانشاه نیز طی سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل 65 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 61 درصد رشد داشته است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.