به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ هدایت حاتمی در جلسه شورای اداری شهرستان کنگاور با موضوع بررسی مشکلات اقتصادی این شهرستان، شرایط اقتصادی کشور را ویژه دانست و افزود: اقتصاد ما نیاز به جراحی و باز اندیشیدن در بسیاری از امور دارد.
وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه چند موضوع جدی را پیش رو داریم که از مهمترین آنها بیکاری، تورم و توجه به اقشار آسیب پذیراست، گفت: اگر ما مسیر را با برنامه ریزی درست طراحی کنیم می‌توانیم به مراحل خوبی برسیم.
وی اظهار داشت: در هفت ماه گذشته رتبه تورم استان 15 پله در سطح کشور بهبود یافته است و خوشبختانه در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 2/5 درصد نرخ بیکاری را کاهش داده ایم و این در حالی است که در کشور این آمار یک دهم درصد و در برخی از استان ها نرخ بیکاری بین 2 تا 3 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: علاوه بر آنکه نرخ بیکاری کاهش یافته است ما شاهد افزایش نرخ مشارکت اجتماعی در استان هستیم همزمان با اینکه 2/5 درصد نرخ بیکاری استان کاهش پیدا کرده است، 1/9 درصد نرخ مشارکت اجتماعی بالا رفته است و اگر حمایت، هماهنگی، هوشمندی و برنامه‌ریزی در دستور کار ما باشد می‌توانیم با استان بعدی که کمتر از 1/3 درصد، استان سوم 2/5 درصد و استان چهارم 3/2 درصد فاصله داریم برسیم و این لکه سیاه نرخ اول بیکاری بودن استان را بزداییم.
حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از مهمترین آیتم های و شرایطی که سرمایه‌گذاران تصمیم می‌گیرند که در استانی سرمایه‌گذاری نمایند مکان و فضای کسب و کار را رصد می نمایند که در چه رتبه ای قرار دارد که در این مقوله هر سه ماه یکبار مرکز پژوهش های مجلس و اتاق بازرگانی ایران آن را پایش و رصد کرده و استانها را رتبه بندی می نمایند.
به گفته او، در تابستان سال گذشته کرمانشاه در رتبه 31 فضای کسب و کار قرار داشت، در پاییز به رتبه 27 و در زمستان به رتبه 22 ارتقا یافت و امیدواریم در سال جاری استان کرمانشاه به یکی از جذابترین استان ها برای سرمایه گذاری تبدیل شود.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.