در این یادداشت آمده است: معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در آیین تجلیل از معلمان دست روی نکته مهم و درستی گذاشته است. نقش معلمان در تقویت هویت ملی و ایجاد حس تعلق به کرمانشاه.
واقعیت این است که مقولاتی که معاون استاندار از آن‌ها نام برده، مدت‌هاست به فراموشی سپرده شده یا این‌ گونه احساس می‌شود که اهتمام جدی نسبت به آن صورت نمی‌گیرد.
هویت ملی به عنوان مفهومی مدرن، ریشه‌های پیشامدرن قوی در میان ایرانیان و به ویژه کرمانشاهیان دارد. داشتن آگاهی نسبت به مفهوم ایران در میان کرمانشاهیان را به سادگی می‌توان در میان متون محلی و ادبیات فولکلور یافت. در تمامی شاهنامه‌های کُردی جدای از حضور تام و تمام اسطوره‌های ایرانی، به کرات از واژه ایران نام برده می‌شود و فداکاری و جانبازی در راه ایران را به تصویر می‌کشند.
به دلیل قوی بودن زمینه‌های آگاهی ملی در کرمانشاه، ما تاکنون نه تنها شاهد شکل‌گیری جنبش‌های قومی در کرمانشاه نبوده‌ایم بلکه همواره روشنفکران و نخبگان کرمانشاهی جهت‌گیری ملی و ایرانی داشته‌اند. اما این روند در سال‌های اخیر با توجه و تمرکز جدی گروه‌های تجزیه ‌طلب و افرادی که تمایلات قومی دارند در کرمانشاه روی به تضعیف نهاده است.
از این منظر سخن و خواسته الهی تبار بسیار دقیق و درست است و امیدواریم این موضوع تنها در حد سخنرانی نماند و برنامه‌ای جدی برای آن در نظر گرفته شود. معلمان در این راه بسیار می‌توانند کمک کنند.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.