به گزارش خبرنگار ایرنا؛ بنابر اعلام استانداری کرمانشاه در فروردین امسال هزار و 560 میلیارد تومان خسارت به این استان وارد شده که به گفته مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان کرمانشاه به راه های استان در جریان سیل 526 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.
در جلسه روز شنبه کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان کرمانشاه در استانداری، وضعیت راه های استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد 883 کیلومتر از راه ها دچار ریزش، رانش استهلاک و خرابی شده و یک هزار و 435 پل نیز از صفر تا 100 درصد تخریب شده و همچنین 46 دستگاه ماسین آلات نیز زمین گیر شده است.
فریبرز کرمی با بیان اینکه در جسم راه های استان چشمه های زیادی نیز ایجاد شده است، گفت: پنج میلیارد تومان لوله فلزی برای عبور این چشمه ها از دل جاده ها نیاز داریم.
او در مورد مشکلات فعلی در حوزه جاده های استان نیز گفت: نیاز به تامین اعتبار برای انجام اقدامات راهداری تابستانی و بازسازی و نوسازی خسارات ناشی از سیل داریم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه با اعلام اینکه 526 میلیارد تومان خسارت سیل به راه های استان را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده ایم، گفت: این وزارتخانه 512 میلیارد تومان را تایید کردند و اعلام کرد که مابقی را از محل اعتبارات استانی تامین کنید.
کرمی با بیان اینکه همه راه های استان اکنون باز و تردد در آن جریان دارد، گفت: راه بسته نداریم اما راه های موجود هم ایمن نیست و نیاز به بهسازی دارد.

**خسارت 97.5 میلیاردی به راه های در دست ساخت
از سوی دیگر مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه به 49 پروژه راهسازی در استان خسارت وارد شده است، گفت: طول این تعداد پروژه خسارت دیده 448 کیلومتر است.
به گفته مسعود شریفی، در مجموع 97 میلیارد و 500 میلیون تومان به این راه ها که اکنون توسط پیمانکار در دست اجراست، خسارت وارد شده است.
وی اظهار داشت: از این تعداد، 6 پروژه راه اصلی و 43 پروژه مربوط به راه روستایی است که راه های اصلی حدود 45 میلیارد تومان و راه های روستایی نیز بیش از 52 میلیارد تومان خسارت دیده اند.
8006/3303
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.