به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مهرداد سالاری روز شنبه در جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان کرمانشاه در سرسرای امید استانداری افزود: در جریان وقوع سیل فروردین امسال بیشترین خسارت و آسیب به واحدهایی که در بستر و حریم رودخانه ها احداث شده بود، وارد شد.
او بر اولویت بندی در راستای بازسازی و نوسازی واحدها، ابنیه ها و تاسیسات خسارت دیده در سیل ماه گذشته در استان شد و گفت: اولویت دولت در این راستا ابتدا بازسازی واحدهای مسکونی، دوم زیرساخت ها از جمله راه و جاده و سوم واحدهای اقتصادی و صنف ها است.
وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن متولی بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی است از مسئولان این نهاد خواست برنامه ریزی کنند که هرچه سریعتر بازسازی و نوسازی واحدهای خسارت دیده در استان انجام شود.
وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه به نسبت استان های لرستان و خوزستان خسارت کمتری به واحدهای مسکونی وارد شده است، گفت: انتظار می رود روند بازسازی این واحدها به سرعت انجام شود و مردم وارد خانه های خود شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دولت به دنبال کمک به واحدهای خسارت دیده است، گفت: بسیاری از واحدهای خسارت دیده به صورت غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه ها ساخته شده که باید مشخص کنیم که چه تعداد واحد از شهرداری پروانه ساخت دارند.
سالاری با بیان اینکه در قانون هرگونه ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه ها غیرقانونی و ممنوع است، افزود: پروانه ساخت برخی از واحدها توسط شهرداری صادر شده که مقصر شهرداری است و صاحب ملک تقصیری ندارد اما واحدهایی که شهرداری پروانه صادر نکرده مقصر صاحب ملک است و ما برای این 2 نوع واحدها تصمیم های متفاوتی می گیریم.
وی اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که از طریق سازمان ملی زمین، اراضی مورد نیاز واحدهایی که در بستر و حریم رودخانه تخریب شده اند، اختصاص می یابد و ساخت و ساز در اراضی جدید انجام می شود.
او از بنیاد مسکن خواست هرچه سریعتر تعداد واحدهای تخریبی و تعمیری در جریان سیل امسال را در استان احصا و اعلام کند و سازمان ملی مسکن و راه و شهرسازی نیز براساس آمار بنیاد مسکن زمین مورد نیاز برای ساخت و ساز اختصاص دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود همچنین از شهرداری کرمانشاه خواست حرایم رودخانه های شهر کرمانشاه را از طریق علامت گذاری های ثابت مشخص کند و نتیجه را با مستندات به استانداری اعلام نماید.
سالاری با بیان اینکه پنج هزار واحد مسکونی در شهرهای استان کرمانشاه به صورت غیرقانونی ساخته شده است، افزود: بخشی از این واحدها در بستر و حریم رودخانه ها ساخته شده که باید دستگاه های متولی جلو این کار را بگیرند.
او همچنین از شهرداری کرمانشاه خواست هرچه سریعتر نسبت به جمع آوری پل فلزی قره سو اقدام کند و در صورت نداشتن امکانات از سایر دستگاه ها از جمله ارتش کمک بگیرد.
او از ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ، راه و شهرسازی، برق و آب و فاضلاب شهری و روستایی نیز خواست نیازها و اولویت های خود در مناطق سیل زده استان را به استانداری اعلام کنند.
وی تاکید کرد بخش هایی که نیاز فوری به تعمیر و بازسازی دارد از جمله راه ها و تاسیسات آب و برق باید هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.
بنابر اعلام استانداری کرمانشاه در فروردین امسال هزار و 560 میلیارد تومان خسارت به این استان وارد شد که بخش قابل توجهی از آن مربوط به بخش کشاورزی است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.