علی محمد زوراوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رگبار تگرگ، وزش نسبتا شدید باد و همچنین رعد و برق از دیگر پیامدهای سامانه بارشی مستقر در جو منطقه است که بخش های زیادی از استان را فرا می گیرد.
وی ادامه داد: آنچه که نقشه های پیش بینی هواشناسی تا ظهر امروز نشان می داد شدت بارش ها برای امشب تا صبح فردا بخصوص در شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر، کرند غرب، گهواره و اسلام آبادغرب است.
زوراوند تصریح کرد: بارش های تند و رگباری باران و البته تگرگ ممکن است در برخی از نقاط یاد شده حتی سبب آبگرفتگی معابر عمومی نیز بشود.
معاون هواشناسی کرمانشاه خاطرنشان کرد: طبق مدل نقشه های هواشناسی، با عبور این سامانه تقریبا تا پایان این ماه دیگر بارشی برای سطح استان نخواهیم داشت و اگر هم باشد به شکل رگباری است.
وی تصریح کرد: طی امروز و فردا انتظار می رود تعدیل دما ادامه یافته و نسبت به روزهای قبل بین 2 تا سه درجه دمای روزانه و حدود 2 درجه دمای شبانه کاهش یابد.
زوراوند حداقل دمای امشب شهر کرمانشاه را نیز 12 درجه و برای فردا شب 10 درجه بالای صفر پیش بینی کرد و گفت: حداکثر دمای روزانه فردای مرکز استان نیز به 25 درجه خواهد رسید.
میانگین بارش باران از ابتدای سال جاری تاکنون (اول مهر تا 16 اردیبهشت) به حدود 768 میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 405 میلی متر بود 92 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 81 درصد رشد نشان می دهد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.