به گزارش ایرنا؛ امید قادری روز چهارشنبه‌ در جلسه هم اندیشی رویداد گردشگری کرمانشاه 2020، افزود: این نشست در واقع اولین اقدام اجرایی است که بخواهیم استارت موضوع کرمانشاه 2020 را شکل دهیم.
او رویداد سازی را حلقه مفقوده گردشگری کرمانشاه دانست و گفت: این انتقاد وجود داشته و دارد که چرا استان کرمانشاه با این همه ظرفیت اما در جذب گردشگران موفقیت چشمگیری نداشته است.
قادری، الگوبرداری از سایر استان ها و نمونه های موفق در زمینه گردشگری را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: با برگزاری رویداد 2018 در همدان بخشی از ظرفیت های پنهان گردشگری غرب کشور آشکار شد و باید با توسعه این رویکرد بتوانیم پازل گردشگری غرب کشور را شکل بدهیم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اعلام اینکه رویدادهایی در سطوح محلی، استانی، ملی و جهانی تعریف کرده ایم، تصریح کرد: با حمایت و همراهی مدیریت ارشد استان در حوزه رویداد های بین المللی اتفاقات مهمی در دست اقدام و پی گیری است که از جمله آنها پرونده ثبت جهانی اورامانات و تلاش برای میزبانی رویداد بین المللی کرمانشاه 2020 است که استاندار پیگیر هستند و حتی برای میزبانی کرمانشاه 2020 شخصا با حضور در دفتر معاون گردشگری کشور این مهم را دنبال می کنند.
قادری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تبلیغات و معرفی چهره مناسب از کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باید با معرفی مناسب چهره کرمانشاه آن را به عنوان چهره زیبای ایران اسلامی به خوبی در کشور و خارج از مرزها معرفی نماییم.
وی گفتمان سازی اجتماعی را مهمترین مساله در شکل گیری و موفقیت یک رویداد عنوان کرد و گفت: خوشبختانه برای کرمانشاه 2020 این گفتمان در میان اصحاب رسانه و صاحب نظران گردشگری شکل گرفته است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که بیش از 2 هزار و 200اثر آن ثبت ملی شده است.
سنگ نگاره و کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.