به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی تاتار روز چهارشنبه در جلسه ستاد اطفای حریق قصرشیرین افزود: هر سال با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و خشک شدن مراتع، شاهد وقوع آتش سوزی هایی در سطح شهرستان هستیم از این جهت اعضای این ستاد باید برای مقابله با این سوانح آمادگی کامل داشته باشند.
وی اظهار کرد: با توجه به بارش نزولات آسمانی مناسب طی امسال و پارسال و پوشش گیاهی انبوه در مراتع و منابع طبیعی شهرستان نیاز است که دستگاه ها آمادگی مقابله با هرگونه سوانح احتمالی را داشته باشند.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: موقعیت مرزی شهرستان و همسایگی آن با کشور عراق سبب شده تا وقوع برخی حریق ها در این کشور با وزش باد به اراضی و مراتع این شهرستان سرایت کند و مشکلاتی بوجود آوردکه نیاز است در این خصوص آمادگی داشته باشیم.
تاتار ادامه داد: قصرشیرین، حدود 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 154 هزار و 800 هکتار مرتع دارد که با توجه به اهمیت حفظ پوشش گیاهی موجود و اراضی کشاورزی و همچنین شروع فصل تابستان و خشک شدن پوشش گیاهی، ستاد پیشگیری از وقوع آتش سوزی شهرستان قصرشیرین و بخش های تابعه تشکیل شده است.
او اضافه کرد: ادارات عضو ستاد مدیریت بحران تا پایان فصل برداشت و همچنین ایام تابستان آمادگی کامل برای مقابله با آتش سوزی در سطح شهرستان را داشته باشند و اداره منابع طبیعی در اسرع وقت کلیه امکانات اطفای حریق را در اختیار ادارات و ارگان های نظامی قرار دهد.
شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه دارای 161 هزار و 300 هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی شامل 154 هزار و 800 هکتار مرتع و شش هزار و 500 هکتار جنگل کاری است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.