به گزارش خبرنگار ایرنا، کوروش محمودیان روز چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت شبکه های پائین دست سدهای زاگرس و دایک با حضور مسئولان استانی و تعاونی های کشاورزان گیلانغرب افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته آمادگی تامین آب 2 هزار و 250 هکتار از اراضی پایاب سدهای زاگرس و سراب برای کشت تابستانه وجود دارد.
وی اظهار کرد: دستگاه های متولی امر موظفند با برنامه ریزی مناسب، آموزش های لازم را در راستای تعیین الگوی کشت متناسب با آب وهوای منطقه به کشاورزان ارائه کنند.
نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: با تکمیل خطوط فرعی انتقال آب در سطح 2 هزار و 250 هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سدهای شهرستان گیلانغرب آب مورد نیاز این اراضی برای کشت دوم از خرداد ماه تامین شده است.
محمودیان ادامه داد: سد زاگرس با ظرفیت پوشش 6 هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های گیلانغرب و قصرشیرین هم اکنون حجم ذخیره آب در آن تکمیل شده است.
وی گفت: عملیات اجرای خط انتقال اصلی آب از سد به اراضی در هر 2 حوزه گیلانغرب و قصرشیرین انجام شده است و هم اکنون یک هزار و 300 هکتار از اراضی پایاب این سد از آب سد برخوردار شده اند.
وی ضرورت تسریع در روند تکمیل خطوط فرعی باقیمانده در اراضی کشاورزی را خواستار و بر اهتمام دستگاه های متولی در جهت استفاده بهینه از آب سدها با توجه به ذخیره سازی مناسب آن ها تاکید کرد.
شهرستان گیلانغرب 40 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و سه سد زاگرس، مخزنی و سراب، توان ذخیره سازی 90 میلیون متر مکعب آب برای 10 هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت گیلان را دارد.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
3012/8066/7398
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.