به گزارش ایرنا؛ محمدابراهیم شکیبا سه شنبه شب در اولین جلسه کمپین فشار خون در معاونت بهداشتی استان، با بیان اینکه حدود 970 هزار نفر جمعیت بالای 30 سال در استان داریم، افزود: این جمعیت هدف ما هستند یعنی تمام مردان و زنان بالای 30 سال شهر، روستا و عشایر و تمام مادران باردار بدون شرایط سنی یعنی در هر سنی که باشند باید غربالگری شوند.
او گفت: بحث کمپین فشار خون کار بسیار بزرگی است که با دستور وزیر بهداشت و درمان در ویدیو کنفرانسی که در دانشگاه برگزار شد، استارت خورد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: بحث کمپین فشار خون حجم کار را در این معاونت بالا می برد و خوشبختانه معاونت بهداشتی این پتانسیل را برای انجام این کار دارد.
به گفته شکیبا، برنامه کمپین فشار خون از 27 اریبهشت به مدت یک ماه آغاز می شود و در این مدت باید تعداد افراد جامعه ای که فشار خون بالای دارند شناسایی و غربالگری شود.
او شعار برنامه امسال را بسیج ملی، کنترل فشار خون بالا اعلام کرد و گفت: شایع ترین علت مرگ و میر فشار خون بالا است که 60 درصد بیماران فشار خونی از بیماری خود اطلاع ندارند و این نوع بیماری را بیماری خاموش می گویند.
به گفته او، بیماری خاموش را می توان با امکانات کم و با فشار خون گرفتن ساده پی برد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: ما باید به این هدف برسیم و کارهای بزرگتری انجام دهیم یعنی به 50 درصدی که وزارتخانه گفته قانع نشویم ما باید به 100 درصد قانع شویم که بیشترین جمعیت را شناسایی کنیم و باید این اتفاق صورت پذیرد.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 2 هزار و 622 روستا و 33 شهر دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.