آرش لهونی در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد خانوار بعد از توزیع مرحله اول کمک های نقدی مردم به زلزله زدگان اضافه شده بودند که امروز با پیگیری جمعیت هلال احمر در مجموع مبلغ 12 میلیارد و 830 میلیون تومان به حساب آنها واریز شد.
وی بیان داشت: بنیاد مسکن در مرحله اول 25 هزار خانوار تخریبی نوع یک برای توزیع 64 میلیارد تومان کمک های نقدی مردم به هلال احمر معرفی کرده بود ولی این لیست بعدا به 35 هزار خانوار افزایش یافت.
لهونی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در مرحله اول حدود پنج میلیارد تومان از اعتبارات داخلی خود را برای تامین اعتبار خانوارها زلزله زده اختصاص داد، گفت: پنج هزار و 297 خانوار از تعداد 10 هزار خانوار اضافه شده باقی ماند که امسال با مساعدت استاندار مبلغ 12 میلیارد و 830 میلیون تومان اختصاص یافت، که امروز اول ماه مبارک رمضان به حساب خانوارها باقمانده اختصاص و واریز شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه؛ پرداخت پنج میلیون تومان وام بلاعوض به خانواده های متوفی، توزیع 90 هزار تخت چادر، 40 هزار بخاری و چراغ والور، 36 هزار بسته غذایی یک ماهه شامل شکر، روغن، برنج، حبوبات، چای و انواع کنسروجات از جمله خدمات هلال احمر در کنار وظیفه ذاتی اش امداد و نجات این نهاد به زلزله زدگان برشمرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 104 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.