به گزارش ایرنا؛ محمدرضا غلامی روز سه شنبه در نشست ستاد فعالیت های جهادی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رشته های مختلف تحصیلی همواره در این اردوها و فعالیت های جهادی نقش بسزایی داشته و اقدام ها و خدمات ارزنده ای را از حاشیه شهرها گرفته تا دوردست ترین روستاها در گوشه گوشه استان ارائه کرده اند.
وی اظهار داشت: کماکان پتانسیل عظیمی در تمامی کانون ها، تشکل ها و انجمن های بهداشتی و علمی دانشگاه وجود دارد که می توان از آن در توسعه روزافزون اردوهای جهادی و ارتقا سلامت بهره برد.
گفتنی است، تبادل نظر و برنامه ریزی راهبردی برای برگزاری کمپ ها و برنامه های جهادی همزمان با ماه مبارک رمضان و در سه ماه اول سال جاری در راستای گسترش اردوهای جهادی از جمله دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال 1347 با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال 1354 با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.
دانشکده پزشکی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1364 با تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه قوام بیشتری گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوری و تلاش برای پیشرفت علوم پزشکی و پیراپزشکی پرداخت.
این دانشگاه هم اکنون دارای هشت معاونت، هشت دانشکده، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، 17 بیمارستان و 14 شبکه بهداشت و درمان در شهرستان هاست.
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.
85 رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد 14 رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و 20 رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، 25 رشته کارشناسی ارشد، 22 رشته کارشناسی و 2 رشته کاردانی است.
این دانشگاه همچنین 453 عضو هیات علمی دارد و حدود پنج هزار و 166 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول تحصیل هستند.
اکنون در مجموع بیش از 100 هزار دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان کرمانشاه مشغول تحصیل هستند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.