به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در نشست سفیر برزیل با مدیران اقتصادی استان کرمانشاه در محل استانداری افزود: ملت ایران دارای یک تمدن قوی و کهن است و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، برای ما نگرانی ایجاد نخواهد کرد.
او با بیان اینکه ملت ایران آمریکا را «تروریست اقتصادی» می داند، افزود: ایران در طول 40 سال گذشته همواره با تحریم‌های آمریکا مواجه بوده و سیاست مقاومت را به خوبی یاد گرفته است.
استاندار کرمانشاه از تبدیل تحریم‌ها به فرصت یاد و اظهار کرد: ایران ارتباط خوبی با دنیا دارد و با وجود فشارهای آمریکا، مبادلات اقتصادی آن با بسیاری کشورها مناسب است.
بازوند گفت: ملت ایران از دیرباز به ملت برزیل علاقه ‌مند بوده است هرچند که به خاطر فوتبال زیبای برزیل بسیاری از کشورها آن را دوست دارند.

**منطقه «اورامانات» به زودی ثبت جهانی می‌شود
استاندار کرمانشاه با اشاره به 160 میلیون یورو موافقت سرمایه‌گذاری خارجی کرمانشاه در سال 97، گفت: امسال نیز در حوزه کشاورزی برخی سرمایه‌گذاران خارجی در حال تنظیم تفاهم‌نامه در استان هستند.
بازوند کشاورزی وسیع و حاصل خیز کرمانشاه را به سفیر برزیل یادآور شد و تاکید کرد: اگر سرمایه‌گذاران برزیلی تمایل داشته باشند، ما آماده‌ایم که با تضمین سرمایه آنها، زمین‌های مرغوب استان را برای کشت گیاهان دارویی، سویا و ذرت و... در اختیارشان قرار دهیم.
او گریزی هم به حوزه گردشگری استان زد و با اشاره به چهار هزار و 200 اثر تاریخی کرمانشاه گفت: گردشگران کشورهای مختلف تمایل دارند که از این آثار بازدید کنند ضمن اینکه از نظر اکوتوریسم و جاذبه‌های طبیعی هم شرایط کم‌نظیری داریم منطقه اورامانات استان هم به زودی ثبت جهانی می‌شود.

**امنیت سرمایه فعالان اقتصادی را تضمین می‌کنیم
استاندار کرمانشاه در باره معادن استان هم عنوان کرد: معدن قیر طبیعی در ایران فقط در کرمانشاه وجود دارد و آماده میزانی از سرمایه‌گذاران خارجی است.
بازوند همچنین طرح موضوع «مبادله کالا به کالا» را هم نقطه مثبتی برشمرد و از آن استقبال کرد و گفت: اطمینان می‌دهیم که از سرمایه سرمایه‌گذاران برزیلی مانند سرمایه‌های خودمان محافظت کنیم هرچند در قوانین ایران تضمین لازم برای اطمینان سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارد.

**برای صادرات محصولات پتروشیمی به برزیل آماده‌ایم
بازوند، کرمانشاه را قطب تولید محصولات پتروشیمی کشور دانست و گفت: با توجه به ابراز تمایل شما برای واردات محصولات پتروشیمی، می‌توانیم آنها را به راحتی به برزیل صادر کنیم.
استان کرمانشاه سه پتروشیمی اوره و آمونیاک، پلی اتیلن و اسید سولفوریک دارد و 2 پتروشیمی آن هم در دستور ساخت است.
استاندار کرمانشاه خواستار ایجاد زمینه گفت وگو و همکاری اتاق بازرگانی استان با تجار و فعالان اقتصادی برزیل شد و افزود: پارلمان‌های اقتصادی 2 طرف بهتر می‌توانند راه‌های همکاری را شناسایی کنند.
در پایان این نشست استاندار کرمانشاه هدایایی شامل سوغات و صنایع دستی استان کرمانشاه و کتابچه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان را به سفیر برزیل و همراهانش اهدا کرد.

**مشتاق واردات اوره، آمونیاک و قیر طبیعی کرمانشاه هستیم
سفیر برزیل در ایران هم از همکاری برزیل با ایران و استان کرمانشاه در زمینه پتروشیمی، تصفیه آب، کشاورزی و معادن طبیعی استقبال کرد و قول داد که زمینه بازدید و آشنایی بیشتر تجار و شرکت‌های برزیلی از ایران و استان کرمانشاه و همکاری با تجار ایرانی را فراهم کند.
'رودریگو دی آزردو سانتوس' با اشاره به مصرف بالای محصولات پتروشیمی در برزیل عنوان کرد: ما بسیار مشتاقیم که از کرمانشاه اوره و آمونیاک و بیتومین (قیر طبیعی) وارد کنیم.
او همچنین از هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه برای سفر به برزیل و بازدید از کارخانجات و ظرفیت‌های اقتصادی این کشور دعوت کرد.
به گفته سفیر برزیل، تبادلات تجاری برزیل و ایران در سال گذشته حدود 2.5 میلیارد دلار بوده که البته بخش عمده آن واردات جمهوری اسلامی از برزیل است.
همچنین 2 میلیارد دلار دیگر از محصولات سایر کشورها از طریق برزیل به ایران صادر می‌شود.
ذرت، گوشت و سویا مهمترین واردات ایران از برزیل است و کف پوش‌ها، انگور بی‌دانه، پسته، کشمش و ظروف شیشه‌ای هم مهمترین اقلام صادراتی جمهوری اسلامی به برزیل است.
استان کرمانشاه پر از ظرفیت های بزرگ و متعدد اقتصادی و درآمدزایی است؛ از وجود 600 هزار جوان 15 تا 29 ساله و بیش از 900 هزار هکتار زمین آماده کشت با منابع آبی مناسب گرفته تا وجود معادن متعدد و ظرفیت های پرشمار گردشگری و داشتن چهار بازارچه و 2 گمرک رسمی در ‌مرز عراق.
استان کرمانشاه سال گذشته حدود سه میلیارد دلار کالا به خارج از کشور صادر کرده است.
کرمانشاه با وسعت حدود 25 هزار کیلومتر مربع، 1.5 درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر، 86 دهستان است.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.