به گزارش خبرنگار ایرنا، مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در آیین بهره برداری گفت: این طرح ها شامل 2 باب مسجد و 2 باب خانه عالم است که در زلزله 7 و سه دهم ریشتری سال 96 تخریب شدند.
سرهنگ پاسدار حسن فشی افزود: در مجموع برای احداث این طرح ها 450 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
وی اظهار کرد: هدف از ساخت مسجد در قصرشیرین و سرپل ذهاب، ارتقای فرهنگ معنوی جامعه است که در این خصوص از کمک های معنوی مردم نیز استفاده کردیم.
وی از تداوم ساخت مساجد در راستای نشر فرهنگ معنویت در جامعه خبرداد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین نیز هدف از ساخت مساجد را ترویج فرهنگ دینی در جامعه بیان کرد و گفت: مساجد سنگرهای دینی و پایگاهی محکم برای مقابله با ناهنجاری ها و دور شدن از انواع بزهکاری ها است.
سرهنگ پاسدار مراد علی حسنی افزود: ما باید تلاش کنیم که جوانان را به مساجد بکشانیم و نسبت به تقویت فرهنگ دینی در آن ها اقدام کنیم تا بتوانیم همانند گذشته دشمنان را ناکام کنیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 104 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان سال 98 تکمیل می کنند.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.