به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام آیت الله عباسیان روز یکشنبه در نشستی خبری با موضوع تشریح مهمترین برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ماه مبارک رمضان گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده ماه مبارک رمضان برنامه های مختلفی با عنوان ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان برگزار خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه به منظور استقبال از ماه مبارک رمضان کار آماده سازی و فضاسازی و تنظیف و غبارروبی بقاع متبرکه را انجام داده ایم، افزود: برپایی 20 کرسی تفسیر قرآن با حضور مفسرین و ائمه جماعات، اجرای برنامه های ترتیل خوانی (هر روز تلاوت یک جزء از قرآن کریم) و برگزاری کلاس های آموزش قرائت قرآن از جمله اقدام های شاخصی است که در این ماه در بقاع متبرکه خواهیم داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه اضافه کرد: همچنین در این مدت 50 جلسه محفل انس با قرآن کریم شامل 15 جلسه در کرمانشاه و 35 جلسه در شهرستان های استان داریم که برای برگزاری آنها از قاریان ممتاز بین المللی دعوت خواهیم کرد.
حجت الاسلام عباسیان در ادامه از اعزام 70 روحانی به مناطق محروم استان خبر داد و گفت: برای مساجد و بقاع متبرکه ای که فاقد روحانی هستند، 50 روحانی اعزامی از قم و 20 روحانی بومی را بکارگیری کرده ایم تا این اماکن را تحت پوشش قرار دهند.
او تبلیغ افطاری ساده با کمک خیرین در برخی از بقاع متبرکه با اجرای طرح هر شب یک افطاری ساده را از دیگر برنامه های امسال اداره کل اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد و افزود: همچنین در تلاشیم تا در این ماه حدود 2 تا سه هزار سبد کالا را با کمک خیرین برای خانوارهای نیازمند تهیه و بین آنها توزیع کنیم.
وی اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان مراکز افق که از ابتدای امسال در برخی از بقاع متبرکه استان راه اندازی شده و به ارائه خدمات اجتماعی به زائرین می پردازند نیز فعال خواهند بود.
ماه مبارک رمضان از روز دوشنبه 16 اردیبهشت آغاز می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.