رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها حرف بی‌ربط می‌زنند و قدرتشان بسیار محدودتر از زبانشان است، گفت: ما منطقه و قدرت ملت ایران را بهتر از آمریکا می‌شناسیم. مردم ایران باید دشمنان را پشیمان کنند و آنها را به نقطه عقلانیت برسانند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در سخنانی در مراسم آیین بهره‌برداری از چند طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی در کرمانشاه گفت: حدود یک سال و نیم پیش ما به این استان آمدیم برای معضلاتی که مردم در زلزله پیدا کرده بودند و روزهای غمناک و دلگیری برای ما بود و خدا را سپاسگذارم که امروز در شرایطی به این منطقه آمدیم که مدیران ما کار بزرگی را به ثمر رساندند و این پروژه منطقه را متحول خواهد کرد.  

وی ادامه داد: در مقطع جنگ تحمیلی بارها با دوستان و فرماندهان به منطقه آمدیم؛ نه یک بار بلکه بارها و می‌دانید که عملیات‌های سال ۶۶ ما تقریبا در این منطقه غرب بود و امروز خوشحالیم که ملت بزرگ ما توانست این منطقه ایثار را به منطقه خدمت تبدیل کند. ان‌شاءالله مجموعه این طرح‌ها توسعه بسیار بزرگی را برای منطقه غرب کشور به ارمغان بیاورد.

رئیس‌جمهور افزود: طرح‌های مهم دیگری هم در مناطق استان‌های مرزی وجود دارد. آقای اردکانیان از ۱۲ استان نام بردند و باید این طرح‌ها را در استان‌های دیگر مرزی مثل بوشهر، هرمزگان، مازندران و گیلان افزایش دهیم و در این ۱۶ استان ما، آب خلیج فارس و دریای خزر و با تعامل با همسایگان موجب برکت برای همه استان‌ها شود.

روحانی گفت: فکر می‌کنم مجموعه این طرحی که امروز افتتاح می‌کنیم شاید بزرگترین طرح افتتاحی توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور باشد. اگر دوستان طرح بزرگتری سراغ دارند، بگویند. این طرح عظیم و سرنوشت‌ساز برای توسعه و امنیت غذایی کشور است و تحول بزرگی را در این منطقه به وجود خواهد آورد.

وی ادامه داد: سال‌ها برای این طرح فکر شده است و ما با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بحث می‌کردیم و در دوران ریاست‌جمهوری آقای خاتمی این طرح را به شورای عالی امنیت ملی بردیم و با مهندس بی‌طرف کار می‌کردیم و آقای اردکانیان می‌آمدند و جلسات مستمری را برای تصویب نهایی داشتیم.

روحانی افزود: یکی از افرادی که به طور مداوم از این طرح سوال می‌کردند، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بودند. باید یاد کنیم از آنهایی که دیروز تلاش کردند و امروز تلاش می‌کنند از آقای مهندس چیت‌چیان که برخی از طرح‌ها قرار بود در دوره مسئولیت ایشان انجام شود.

وی ادامه داد: کار بزرگ و عظیمی صورت گرفته که بنده از همه تشکر می‌کنم. همچنین در اینجا می‌خواهم به مسئولین گردشگری کشور در خصوص این طرح‌ها تذکر دهم که امسال سال خوبی برای ما است و امیدواریم مایه خیر و برکت برای کشور ما شود؛ گردشگری از پایان ماه رمضان آغاز می‌شود و این سدهایی که پر شده و این تونل عظیم جاذبه بالای گردشگری دارد. 

روحانی گفت: امسال منابع آبی ما بالا است و ۸۰ درصد مخازن سدهای ما پر شده است و در برخی استان‌ها مثل خوزستان شاهد ۲۳ میلیارد متر مکعب آب در پشت سدها هستیم. خداوند نعمت بزرگی را بر ای ما نازل کرده است.  

روحانی در ادامه با بیان اینکه جا دارد از رهبری برای موافقت با اجرای این طرح تشکر کنم، گفت: در سال ۹۳ در جلسه‌ای خدمت رهبری رسیدیم و ایشان با برداشت هشت میلیارد دلار از صندوق برای اجرای این طرح موافقت کردند. البته این پول به عنوان وام به دولت داده شد و با سود برگردانده می‌شود و وام بلاعوض نیست.

وی با تاکید بر اینکه از سال ۸۲ آرزوی افتتاح این طرح را داشتم، ادامه داد: منابع را تکمیل این طرح تامین خواهیم کرد و پیشنهاداتی هم مطرح شده البته بخش عمده‌ای از این پروژه افتتاح شده است و تکمیل مابقی این طرح هم تامین مالی می‌شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون ۳۷ سد و بند تکمیل شده است، گفت: ۵ سد دیگر باید تکمیل شود و در مجموع در این دوره ۴۲ سد ساخته شده که این یک کار بسیار عظیم و بزرگی است.

روحانی با تاکید بر اینکه خوشحالم در روزهایی که عربده‌کشی دشمنانمان بیشتر شده است و حرف‌های نادرستی می‌زنند تلاش و ایستادگی مردم هم افزایش یافته است، گفت: هر کار بزرگی که به اجرا می‌رسد ضربه‌ای بزرگ به دشمنان‌مان است و در گزارش‌هایی که در روز کارگر به دستم رسید، شاهد پیشرفت‌ها و اجرای فعالیت‌های جدید بودم که تمام این گزارش‌ها خوشحال‌کننده است.

رئیس جمهوری ادامه داد: اگر پول نفت کمتری هم به ما برسد از محل دیگری این کمبود را جبران می‌کنیم ضمن اینکه نفت کشور را هم به فروش می‌رسانیم.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها حرف بی‌ربط می‌زنند و قدرتشان بسیار محدودتر از زبانشان است، گفت: ما منطقه و قدرت ملت ایران را بهتر از آمریکا می‌شناسیم. البته برخی از مردم مشکلاتی را در سال گذشته داشتند که احتمالا امسال هم این مشکلات ادامه پیدا می‌کند اما مردم ایران باید دشمنان را پشیمان کنند و آنها را به نقطه عقلانیت برسانند.

رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ گروهی جمع شدند و تصوراتی دارند، در بسیاری از زمینه‌ها پیروز بودیم بازهم پیروز خواهیم شد.

وی افزود: تا اینجای راه را دولت آمده است اما از این جا به بعد دست کشاورزان و فعالان اقتصادی را می‌بوسیم که به زمین بیایند به صنعت، گردشگری  و کشاورزی ورود کنند.

روحانی تاکید کرد: مراکز بسیار خوبی برای گردشگری وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: روابط خوبی با همسایگان مرزی داریم روابط ما بسیار خوب و صمیمانه است با قسمت جنوبی هم خوب هستیم  حال یکی دو همسایه خوب نیستند که دعا می‌کنیم در ماه مبارک رمضان خدا عقلی به آن‌ها بدهد. ما با هیچ کسی دشمنی نداریم.

رئیس دولت دوازدهم تاکید کرد: در برابر توطئه دست روی دست نخواهیم گذاشت. ایران ما در برابر توطئه‌ها متحد بوده است و هست، همانطور که در تاریخ متحد بودیم و امروز هم خواهیم بود ان‌شاالله به زودی به  نقاط شادمانی خواهیم رسید.

وی با اشاره به به افتتاح طرح‌های مذکور گفت: به مردم استان کرمانشاه و ملت بزرگ ایران را تبریک می‌گویم  ۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان برای طرح‌های اسن استان هزینه شده است و کار عظیم و بزرگی صورت گرفته است.

رئیس‌جمهور با اشاره به بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بیان کرد: همه خانه‌هایی که در اثر زلزله ویران شد  تکمیل شده است و همه خانه‌هایی که بنا بود تعمیر شود،‌ تعمیر شده است. بازسازی ۲۰ هزار خانه کار کمی نیست. حتما  دولت در کمک‌رسانی و بازسازی نقص داشته اما کارها به خوبی صورت گرفته است و ما شاهد توسعه در این منطقه حساس خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.