علیرضا تخت شاهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: با بهره‌برداری از طرح تصفیه‌خانه شماره 2 فاضلاب شهر پاوه، شاهد ارتقای چشمگیری در زمینه جمع‌آوری، تصفیه و دفع فاضلاب شهری در پاوه خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه جمعیت زیرپوشش افق این طرح (1410)، 20 هزار نفر می باشد، افزود: مرحله اول اجرایی این پروژه، برای جمعیت 10 هزار نفر با ظرفیت یک هزار و 700 متر مکعب در شبانه روز وارد مدار می شود.
وی اظهار داشت: مطالعات تصفیه و دفع فاضلاب شهر پاوه با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی، حفاظت از محیط زیست و در نهایت؛ توسعه پایدار منطقه، در سال 1377 توسط مهندسین مشاور جویاب نو آغاز و بخشی از شبکه و تصفیه خانه شماره یک تکمیل و مطالعات شبکه و تصفیه خانه شماره 2 نیز در قسمت شمال غربی این شهر در سال 1390 آغاز شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه یادآور شد: تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 شهر پاوه به روش لجن فعال (هوادهی ممتد) و با قابلیت حذف همزمان مواد آلی نیتروژن و فسفر مشتمل بر واحدهای؛ اشغالگیر، دانه گیر، کانال اندازه گیری جریان، حوض های هوادهی، تانک های ته نشینی، حوض تماس کلر، ایستگاه پمپاژپساب و لجن برگشتی، بستر لجن خشک کن، ساختمان کلرزنی، دیزل ژنراتور و بلوئرها، ساختمان کنترل، آزمایشگاه به اجرا در آمده است.
وی اعتبار هزینه شده برای تکمیل تصفیه خانه شماره 2 و خطوط اصلی و فرعی متصل به آن را 125 میلیارد ریال عنوان کرد.
تخت شاهی در پایان خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این فاز، در مجموع مردم شهر پاوه از 87 کیلومتر شبکه جمع آوری، خطوط انتقال و همچنین 2 تصفیه خانه مجزا در مجموع با ظرفیت 6400 مترمکعب در شبانه روز بهره مند خواهند شد.
شهرستان پاوه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.