به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «منوچهر امان اللهی» روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اطلاع پلیس شهرستان کرمانشاه مبنی بر اینکه 2 نفر در محدوده بازار اسلامی مشغول به خرید و فروش سکه های قدیمی و تاریخی هستند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: پس از دریافت این گزارش، تیمی از ماموران کلانتری 11 مرکزی در محل حاضر و با استفاده از شگردهای پلیسی و بدون جلب توجه موفق به شناسایی افراد مذکور که در حال بررسی و ارزیابی سکه های قدیمی بودند، شده و نسبت به دستگیری آن ها اقدام کردند.
سردار امان اللهی ادامه داد: ماموران کلانتری پس از انتقال متهمان به کلانتری و بازرسی از کیف دستی همراه آن ها 92 سکه و مقداری گلدان، قندان، استکان و سینی قدیمی که مشکوک به ارزش تاریخی بودند، کشف شد.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با ارسال اموال کشف شده به اداره کل میراث فرهنگی، ارزش و قدمت تاریخی 81 عدد از سکه ها تائید و عنوان شد که متعلق به دوره قاجاریه و صفویه هستند.
وی در پایان با اشاره به تشکیل پرونده ای در این خصوص، از معرفی هر 2 متهم دستگیر شده به دستگاه قضائی برای سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم خبر داد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.