حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی پورمحمدی» روز چهارشنبه در گردهمایی نقش روحانیت در گام دوم انقلاب با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: زمانی که مهندس بازوند استاندار فعلی کرمانشاه، معاون عمرانی استانداری لرستان بود بازسازی پس از زلزله لرستان بی سابقه اعلام شد که بسیار کمتر از بازسازی در کرمانشاه بود.
وی گفت: بازسازی 35 هزار خانه در این مدت یک رکورد جهانی است که متاسفانه به علت تبلیغات منفی گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران چنین اخباری در رسانه ها تیتر و پررنگ نمی شود.
وی افزود: امروز سنگین ترین تبلیغات منفی رسانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران در حال اجراست که ایران را یک کشور خودکامه با مردمی بسیار فقیر و محدود نمایش دهد و دشمنان از همه ابزاری که در توان دارند امروز در این راه استفاده می کنند.
دبیر کل جامعه روحانیت مبارز درادامه این گردهمایی اظهار داشت: یکی از مهمترین تقلاهای دشمنان محدود کردن صنعت گردشگری ایران است و این نه بخاطر ضربه به اقتصاد ایران بلکه به دیل این است که مبادا گردشگران وضع واقعی در ایران را ببینند و دروغگو بودن رسانه هایشان آشکار شود.
حجت الاسلام پورمحمدی افزود: گرچه امروز مردم ایران درگیر مشکلات فراوان اقتصادی هستند اما نباید حرکت و پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی ایران را به دلیل این تبلیغات گسترده نادیده بگیرند.
وی گفت: همین بازسازی بی سابقه خانه های مردم پس از بلایای طبیعی در اوج تحریم های آمریکا انجام شده است که نشان از قدرت، توانایی و استقلال این نظام است.
وی افزود: ایران در رشد توسعه انسانی در 30 سال اخیر که پارامتر های مختلفی همچون آموزش و توسعه بهداشت را به همراه دارد، رتبه اول در جهان را کسب کرده است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در 40 سال گذشته موفق ترین کشور در کاهش فقر اجتماعی بوده است و از 6.4 دهم درصد شدت فقر به زیر 2 درصد رسیده است و هیچ کدام از این موفقیت ها توسط رسانه ها به درستی بیان نمی شود و متاسفانه یک فضای رسانه ای بسیار منفی علیه نظام در جهان و ایران برقرار است.
گردهمایی یک روزه نقش روحانیت در گام دوم انقلاب با حضور روحانیون استان کرمانشاه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 104 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، از اتمام پایان عملیات بازسازی و مقاوم سازی 66 هزار و 500 واحد تعمیری خسارت دیده و حدود 29 هزار واحد تخریبی زلزله 7.3 ریشتری سال 96 در مناطق زلزله زده این استان خبر داد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.