در این یادداشت آمده است: نامگذاری هوشمندانه سال 98 بعنوان سال رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب در شرایطی که هم اکنون کشورمان درشدیدترین تحریم های اقتصادی استکبار جهانی قرار دارد، نوعی ارائه راهکار از سوی ایشان برای ادامه مسیر در راستای گام دوم انقلاب می باشد که در صورت تحقق می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات کشور را برطرف نماید.
یکی از اقدام های ارزنده در این راستا بازنگری در برنامه ها و شناخت پتانسیل های کشور است که تاکنون شاید مغفول واقع شده است.استان کرمانشاه نیز ازاین قاعده مستثنی نیست و شاید به جرات بتوان گفت که یکی از ضروریات اولیه برای پرداختن به امر رونق تولید در استان همین باشد.
استان کرمانشاه ازدیرباز بعنوان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور شناخته شده و به عبارتی تامین بخش قابل توجهی ازمواد غذایی کشور در استان زر خیز کرمانشاه محقق می شود.
ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی یکی از پتانسیل های مغفول مانده استان بوده که تاکنون مورد توجه و اقبال ویژه و چشم گیری قرار نگرفته است.
صنایع دستی استان کرمانشاه از توانمندی های بلقوه کرمانشاه است که شاید بتوان با سرمایه گذاری بر روی آن شاهد چرخش مالی قابل توجهی در استان ازاین قابلیت بود.
توجه به تولیدات روستایی، پرورش آبزیان و دامپروری نیز یکی از قابلیت های استان است که شاید به شکل جدی تا کنون به آن نگریسته نشده است.
معادن طبیعی استان نیازمند نگاه دلسوزانه و ویژه است که بی تردید با افزایش بهره وری از این معادن شاهد اشتغالزایی قابل توجهی در استان خواهیم بود.
توجه به صنایع و کارگاه های کوچک و تامین نقدینگی و سرمایه در گردش آنها نیازمند همکاری ویژه بانک های عامل استان است که باید هدفمند و کارشناسانه به این موضوع وارد شوند.
توجه به مشکلات صنایع بزرگ استان که متاسفانه اغلب مهر تعطیلی بر سر درآنها نقش بسته است نگاه و تلاش دلسوزانه تمامی مدیران استان و نمایندگان را می طلبد.
لذا با توجه به شرایط، پتاسیل ها و ظرفیت های استان و موارد ذکر شده فوق می طلبد که در استان کرمانشاه کارگروهی تحت عنوان رونق تولید تشکیل گردد و ضمن طراحی و تدوین برنامه های راهبردی و کاربردی از تولیدگران در جلسات این کارگروه دعوت گردد تا از نزدیک با مشکلات و دغدغه های اصلی آنها آشنا و نسبت به رفع آن با اهتمام و دستور ویژه اقدام گردد.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.