حمید دیمویی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرای تاسیسات این 21 بلوک از واحدهای مسکن مهر شامل دیوار چینی، اجرای گچ و خاک، لوله کشی، نازک کاری نیز 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اظهار داشت: مسکن مهر شهید شیرودی شهرستان سرپل ذهاب با 24 بلوک و 504 واحد در زلزله 7و3دهم ریشتری زلزله سال 96 دچار آسیب شد که از این تعداد سه بلوک نیز به طور کامل تخریب شد که هم اکنون در دست ساخت است.
رئیس ستاد بازسازی استان اصفهان در ادامه گفت: کار مقاوم سازی و احداث واحدهای آسیب دیده مسکن مهر برعهده ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان اصفهان مستقردر سرپل ذهاب قرار گرفت.
دیمویی اضافه کرد: تلاش خواهد شد 65 درصد عملیات باقی مانده این طرح تا پایان خرداد ماه امسال به پایان رسد اما با توجه به اینکه سه بلوک در محوطه مسکن مهر شهید شیرودی در حال احداث است به دلیل ماهیت خشن و سخت و فعالیت های پر خطر مانند گودبرداری و حفاری، پی سازی، تخریب، کار در ارتفاع برنامه ای تاکنون برای تحویل واحدهای مقاوم سازی شده به صاحبان تدوین نشده است.
وی یادآور شد: ازمجموع سه بلوک احداثی با 72 واحد مسکن مهر شهید شیرودی بتن فونداسیون یک بلوک ریخته شده و 2 بلوک مسقف شده است.
پس از وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری در غرب کرمانشاه، استان های خراسان رضوی، اصفهان، مازندران و همدان به عنوان معین ستاد بازسازی، کار بازسازی و ساخت و ساز در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب را بر عهده دارند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد کرمانشاه گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده استان را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3012/7399/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.